Osastosta!

Osastosta!

Käyttäjä Tiriac aloittanut aikaan 23.05.2009 klo 01:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tiriac kirjoittanut 23.05.2009 klo 01:39

Hei lueskelin tässä ja yhtäkkiä tuli mieleen sellane juttu mikä on mielessäni ollut kauan. Miten ja millä perustein voi mennä/joutua/päästä osastolle? Haluaisin saada elämääni jotenki hallintaan, koska vihaan sitä että herään, ahmin tai syön, katson nyyhkyleffoja, itken, raivoon, nukahan jos nukahan. En jaksa elää. . en millään.

Käyttäjä nettityttö kirjoittanut 24.05.2009 klo 21:12

Moi Tiriac!

Kuullostat siltä, että on kovin vaikeaa arjenkeskellä. Mä olen ollut osastohoidossa elämäni aikana varmaan n. 50 kertaa, joten se on tuttua mulle. Olen yleensä mennyt päivystykseen juttelemaan ensin tavallisen lääkärin kanssa ja sitten psykiatrin kanssa. Jos lääkärit katsovat, että hyötyisit sairaalahoidosta, pääset sisälle. Syitä voi olla kova masennus, itsetuhoisuus, psykoottisuus, syömishäiriöt... Kunhan olet siinä kunnossa, että et pärjää enää kotonasi. Jos vastaanotolla et haluakkaan hoitoon ja lääkäri on sen puolella, voit joutua tarkkailuun 3 päiväksi. Sitten päätetään pakkohoitomääräyksestä. Jos voit kovin huonosti, lähde rohkeesti vaikka TA-lääkärille tai sairaalan päivystykseen. Tsemppiä!