Yhdyn myös Sanigan sanoihin. Itse olen käynyt kyseisessä paikassa ehkä noin 5 kertaa. Ensimmäinen kerta ei tuntunut mitenkään erilaiselta verrattaen aikaisempiin paikkoihin, joissa olen ollut (mm. psykologilla). Kuulin itse tänään, että ainakin asuinkunnallani päin käynnit ovat yleensä kerran kolmessa viikossa. Käyntejä on mahdoton saada kerta viikossa. Vain nuorten puolella se kuulemma voi onnistua. Petyin itse, kun haluisin käydä väh. kerran viikossa. Kyselin onko muita paikkoja sitten olemassa, jossa voisi käydä useimmin. Vaihtoehdoksi jäi vain psykoterapia.
Kysyit mitä psykiatrilla tehdään? Itse aina menen ovesta sisään ja istun vastakkaiselle puolelle työntekijää. Saan itse päättää lähinnä mistä puhutaan, mutta hän voi myös kysyä minulta jotain tai jatkaa kertomalla yleisellä tasolla asiasta. Puheenaiheet ovat meillä liittyneet lähinnä yksin elämiseeni, kavereihin, tukirahoihin, perheeseen, opiskeluun ja tunteisiin ja ajatuksiin. Eli vapaasti voit puhua asioista jotka sinua mietityttää. Odottelen itse pääsyä psykoterapia-arvioon.