Hei, dezing!
Itselläni on samanlainen ongelma, ettei ole ystäviä. Ei ole ollut reiluun kymmeneen vuoteen. Minulle on aika vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin, enkä oikein osaa aina toimia oikealla tavalla tietyissä tilanteissa, joka vain vaikeuttaa sitten tuota.
Olen joko liian avoin, tai liian sulkeutunut.
Opiskeletko, tai käytkö työssä?
Itse olen aloittanut opiskelun taas pitkästä aikaa ja se on loistavaa. Sen kautta olen tutustunut uusiin ihmisin ja saanut ainakin koulukavereita, näin aluksi. Eihän sitä tiedä, vaikka jonkun kanssa muodostuisi läheisempikin kaverisuhde sitten joskus. Töissäkin minulla oli työkavereita, mutta en keneenkään heistä sen paremmin tutustunutkaan, tai ollut muutenkaan tekemisissä, vaikka itse olisinkin halunnut.
Ikävä kyllä uskon, että uusien kavereiden hankkiminen näin aikuisena on hieman hankalampaa, kuin silloin, kun oli itse vielä nuori.
Opintojen ja työn lisäksi voi tosiaan ryhtyä tekemään vapaaehtoistyötä,
vaikka jossain noista järjestöistä, joita volvomies erinomaisesti mainitsi.
Itsekin olen aloittamassa, tai aloittanut, miten sen nyt ottaa, vapaaehtoistyön seurakunnassa. Vapaaehtoistyön avulla tutustuu taas uusiin ihmisiin
ja ties vaikka jostain heistä tulisi Sinulle uusi kaveri, tai jopa ystävä.
Kaikenkaikkiaan on tärkeää, että ihmisellä on sosiaalinen verkosto, josta saa tarvittaessa tukea ja tietysti myös jaettua iloa.
Olisi tosiaan hienoa, jos tämän Tukinetin kautta saisi tutustuttua samanhenkisiin ihmisiin ja jossain määrinhän se on mahdollista ihan tänne kirjoittelemallakin.
Sitä, että olisi jokin keino halutessaan tavata jonkun kanssa ihan IRL on joskus jonkun toimesta ehdotettukin, mutta siihen varmasti liittyy sekä hyviä, että ikävä kyllä, myös huonoja asioita. Siinä täytyisi muistaa toki riittävä varovaisuus. Kukaanhan ei kuitenkaan tiedä, minkälainen henkilö sympaattisiakaan viestejä kirjoittaa, tai mikä hänen motiivinsa tapaamiseen olisi. Itse kuitenkin kannattaisin,
jos jokin tällainen systeemi olisi.
Jaksamista Sinulle, dezing. 🙂🌻