Onko kukaan lukenut: Palauta elämänilosi

Onko kukaan lukenut: Palauta elämänilosi

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 03.08.2011 klo 18:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 03.08.2011 klo 18:32

Onko kukaan lukenut Ben Furmanin kirjaa:
Palauta elämänilosi

Oliko siitä mitään iloa?
Mietin vain, meneekö ihan epätoivoiseksi moisen kirjan hankinta, varsinkin kun ei ole varma onko sitä elämäniloa ollut koskaan. Miten voi palauttaa sellaista, jota ei ole koskaan ollutkaan?

Oletko lukenut mitään muuta aiheeseen liittyvää kirjaa, josta on ollut apua?

Käyttäjä väsynyt5 kirjoittanut 04.08.2011 klo 10:40

Hei,

en ole lukenut Palauta elämänilosi kirjaa, täytynee tutustua siihenkin.🙂

Mutta tämä kirja toi minulle valoa:MIELEKKÄÄSTI IRTI MASENNUKSESTA, mukana on CD, missä on erilaisia lempeitä ja rentoja harjoituksia mielelle.☺️❤️

Ensimmäiset sata sivua ovat aika yleistä asiaa, mutta kun päästään konkreettisiin asioihin millä omaa mielentilaa voi lempeästi ja kannustavasti kohentaa, niin sitten jees!🙂

Ajattelin ensin, että jaaha, taas jotakin uutta amerikkalaista hömppähokkuspokkusta, mutta eipä ole. 🙂👍

Kirjaan on mukava palata monta kertaa ja toistaa päivittäin harjoituksia. Olen valinnut itselleni sopivimmat harjoitukset. Vaatii toistoja ja kärsivällisyyttä, mutta kumma kyllä
mielialaa kohottavaa!🙂

Tosin kirja on minun mielestäni melko kallis (n. 35€), mutta ehkä sitä saa kirjastostakin lainaksi.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 05.08.2011 klo 12:20

Kiitos LonelyWolf tästä ketjun aloituksesta!
Tuosta alkuperäisestä kysysmksestäsi: en tiedä tuota, hyvä tietää ett sellaisenkin on Ben kirjoittanut.
Minä väittäisin ett on sinulla ollut elämäniloa jossain vaiheesa elämää?
Olet vaan sen unohtanut?
Jos olet ollut niin pieni silloin kun olet ollut aidosti ilonen jostain - vaikka miten pienestä asiasta?

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 17.08.2011 klo 18:02

Oletko sattunut bongaamaan kirjastosta sanattoman kirjan
Simon Tofield: Simonin kissa Aidan tuolla puolen ?

Sarjassa kissanelämää parhaimmillaan...
kuvat puhuvat enemmän kuin tuhannet sanat.

Käyttäjä pikkulohikäärme kirjoittanut 02.09.2011 klo 12:47

heip,
minulla on tuo kirja, ja voin vakuuttaa, että siitä on apua vaikkei elämäniloa olisi ollutkaan tai se on ollut hukassa niin kauan ettei sitä enää muista koskaan olleenkaan. Kirja on oikeastaan työkirja, kussakin kappaleessa on harjoitus tehtäväksi. Luin kirjan aluksi kannesta kanteen, ja sitten aloin tekemään harjoituksia. Menen joka kerta uuteen paikkaan, katselen ympärilleni, rauhoitun ja aloitan. Kirjastot ja rauhalliset kahvilat ovat minulle hyviä mietintäpaikkoja. Joka tehtävästä on tullut itku, mutta hyvä, puhdistava sellainen. Tehtävän jälkeen olen laittanut kirjan kassiin, ja lähtenyt paikasta pois taakse katsomatta. Jotenkin koen jättäväni osa surua ja alakuloa perääni, olo on väsynyt, mutta hieman parempi.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 10.09.2011 klo 02:57

Jos tässä saa antaa kirjavinkin:

on olemassa sellainen kirja kuin

Tunnetreenillä tasapainoon

tekijä oli Juha Siira? ja Mikael Saarinen?

nyt 2.painos kirjasesta vlta 2010?

kokeile? soveltuuko sen avut mitenkään sinun elämäntilanteeseen?

Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 10.09.2011 klo 19:32

erakoksiko,
kiitos vinkistä, täytyy kokeilla löytyykö kirjastosta

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 30.09.2011 klo 00:25

rupesin selaamaan näitä viestiketjuja ja bongasin sattumalta tämän.

kiinnostuin koska itse ostin kyseisen kirjan jonkin aikaa sitten.

olen sellainen ihminen että innostun helposti mutta yhtä nopeasti innostukseni myös katoaa. näin kävi tämän kirjankin kohdalla. aloitin tekemään siinä olevia tehtäviä innolla mutta sitten en enää jaksanut vaivautua ja lopetin. ehkä aloitan uudestaan joskus.

muutaman ensimmäisen tehtävän tehtyäni oloni parani hieman. sitten vastaan tuli tehtäviä, jotka eivät kuulostaneet mielestäni hyvältä ja kyllästyin. eli siis muutama tehtävä sopi mulle, mutta suurinta osaa tehtävistä en jaksanut aloittaa.

mutta sanoisin, että kirjan idea on loistava ja jos kokee olevansa masentunut, voi hyvinkin saada kirjasta vaikka mitä irti.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 04.10.2011 klo 12:34

Myötätunnosta ja hyväksynnästä ihmissuhteissa - jos kiinnostaa - joitain ajatuksia
kirjassa
Anna Kåver & Åsa Nilsonne: TOIMIVA YHTEYS(2008)

Siinä suht lyhyesti puhutaan tietoisesta läsnäolosta, hyväksymisestä, empatiasta,
vahvistamisesta, kohtaamisesta, toimimisesta, tiukoista tilanteista, itsen kunnioituksesta,
murskatusta itsetunnosta - sekä vahvistusjoogasta - toisten vahvistamisesta, toisten epäkunnioittavan kohtelun varomisesta, itsekunnioituksen puutteen varomisesta.

"Jos todellakin etsit juuri minua, löydät minut kyllä heti."
Brenda Shoshanna: Zen ja rakastamisen taito