Olen kuin ilmaa ja ulkopuolinen joka paikassa.
Olen aina tuntenut itseni joka paikassa ulkopuoliseksi ja nyt tämä tilanne on pahimmillaan nykyisessä työpaikassani. Yritän olla mukana työkavereiden kahvitauko ym keskusteluissa, mutta joka kerta tunnen että olen vain kuin ilmaa heille. Jos istun pöydässä kukaan ei edes katso minuun ja jos aloitan keskustelun jostain asiasta niin siihen en saa vastakaikua vaan joku muu aloittaa jostain muusta aiheesta. Viimeksi näin kävi eilen kun aloitin keskustelun. Huoneessa oli kaksi naista ja paikalle tuli mies. Tämä mies sitten aloitti heti keskustelun toisesta aiheesta. Siinä sitten istuin hiljaa enkä tiennyt aiheesta mitään.
Sama tilanne on esim. kun olen mieheni kanssa vaikka ostoksilla. Ihmiset puhuvat miehelleni, mutta eivät vilkaisekaan minuun. Olen siinä kuin joku ilmakupla tai mitätön esine vieressä. Tälläista tämä on ollut koko 20 vuotta jonka olen ollut mieheni kanssa. Vika ei todellakaan ole siinä ettenkö yrittäisi luoda kontakteja ihmisiin. Vastakaikua vain ei useinkaan tule. Jotkut työkaverit samassa vuorossa eivät halua olla edes lähelläkään minua. Senkin huomasin eilen kun jouduin pomon käskystä tekemään erään työkaverin kanssa töitä. Kokoajan hän oli menossa tauoille tai jonnekin muualle ja pyysi toista siihen paikalleen. Olen miettinyt onko vika sittenkin minussa olenko niin epämiellyttävä jollain tavalla. Olen hieman ylipainoinen enkä mikään hyvännäköinen, mutta huolehdin kyllä itsestäni niin että en esim. haise hielle. Minusta on alkanut tuntua että minulle sopisi sellainen työ missä voisin yksin kaikessa rauhassa tehdä töitä. Ehkä puhelimitse ja verkossa voisin olla yhteydessä muihin ihmisiin. Näin ei tarvitsisi kokea itseään ulkopuoliseksi.
Onkohan joku toinen samassa tilanteessa? Olisi kiva kuulla kuinka selviätte arjesta?