Huh huh.. seinät tässä kaatuu päälle. Päivät sairaslomalla ollessa on mennyt siihen pisteeseen että istun kotona, yksin, netissä. Ulosmeneminen on ihan hirveää, pakko kuitenkin mennä että koira saa edes pakolliset lenkit.
Olen yli kolmekymppinen, lapseton, parisuhteessa mutta emme asu yhdessä.
Kaksi burn-outtia työssä, välissä vaihdoin alaa mutta asennoitumiseni työhön ei muuttunut. Keskivaikeaa masennusta ajoittain 19-vuotiaasta alkaen. Burniksien jälkeen nyt kolmisen kk sitten muuttui bipo II -tyyppiseksi. Kukaan ei ole diagnosoinut minua, vain itse itseni. Mtt:ssä olen kyllä asiakkaana, mutta siellä vain puhumassa ja valitsemassa itse omat lääkkeeni – niin sen koen. 😮
Niin – se robleema on että en ole osannut ystävystyä enää lukion jälkeen. Sen aikaisia kavereita minulla oli pari, mutta ensimmäisen burniksen jälkeen en jaksanut enää pitää välejä yllä. Eivät he sydänystäviä olleet, tuntuikin että minulle kaadettiin aina murheet ja huolet ja minä kävin ystäviäni moikkaamassa – ei koskaan päinvastoin, eikä minun huoleni tuntuneet olevan heille minkään arvoisia. Eli en nyt hirveästi heitä enää kaipaa.. kaipaisin vain ystävää jonka kanssa voisi jutella syvällisemmistäkin kuin vain kynsien laitosta tai meikkaamisesta.. (perheettömänä en jaksaisi niin paljon lapsien asioistakaan jutella..)
Mieheni on nyt ainoa ihmissuhde joka minulla on. Ja kaiken päälle kaadan pahan oloni hänelle!! En muka pysty kontrolloimaan oloani, välillä on kivaa ja mukavaa ja välillä on helvetti irti. Ei kuitenkaan mitään väkivaltaa, osaan pyytää anteeksi ja näen jälkikäteen miten olen käyttäytynyt. Mutta en hallitse itseäni. Kaamea depis valtaa minut, joudun kurimukseen ja ainoa tukijani saa p***aa päälleen. On ihan oikein että asumme erillämme, että mies saa edes vähän rauhaa. Haluaisin olla hänen kanssaan enemän, mutta tajuan kyllä että silloin suhteemme hajoaisi luultavasti lopullisesti minun käytökseni vuoksi.
Vanhempiini välit oli pakko jäädyttää, heidän keskinäiset ongelmansa olivat mulle liikaa. Lapsuudenkodissa käyminen oli niin vaikeaa kireän ilmapiirin takia että monesti meinasin oksentaa pahan olon vuoksi ja lähdettäessä itkin yleensä vuolaasti.
Eli mulla ei ole enää välejä porukoihinkaan, ja se on murheellista. Kaipaan heitä tavallaan, mutta en tahdo siihen ilmapiiriin enää itseäni myrkyttämään.
Töistä olen sairaslomalla (paluu piakkoin), mutta työpaikka on uusi enkä ole siellä ystäviä saanut. Paikkakunta on vieras, olen täällä asunut vasta alle vuoden.
En oikein tiedä miten ystävystyä! Minun ja muiden välillä tuntuu olevan iso kuilu.. olen aina puhunut suoraan näistä ”pää-asioistakin”, en kiertele suotta. Ehkä se säikäyttää. Toisaalta en halua puhua diipadaapaa vain jostain telkkariohjelmista.. se tuntuu niin teennäiseltä. Mutta oonkohan sitten liian raskas ja over-the-top kenenkään sietää..? Onhan mulla näitä hypomaniakausia.. ja sitten depistä. Jos en jaksa sitten lähteä kahville kenenkään kanssa jos pyydettäisiin. Pitäisi saada tilaa olotiloille jos ja kun ne heittelee — voiko tähän saada ymmärrystä..?
Olen ajatellut että jos suhteemme loppuu, niin miten pärjäisin yksin? Entä jos auto hajoaa, miten pystyn muuttamaan yksin, kuka hoitaisi koiraani jos mulle käy jotain, mistä saan apua jos sairastun..? Pelottaa olla yksin ilman ystäviä ja perhettä. 😑❓