Normaalielämä, mitä se on? Minulla se oli entisessä elämässä ongelmia, ongelmia,työnarkomaniaa, tappouhan alla elämistä exän taholta, tyttären hengissäpitämistä, taistelua lääkäreiden kanssa tytön hengestä. Tämä kaikki johti omaan sairastumiseen, MS-tautia etsittiin vuosi ennenkuin tunnustin lääkärille tilani, olin silloin jo liikuntakyvytön. Hengissäpysymisen ehtona oli lähtö siitä suhteesta. Jätin sinne omaisuuteni, 2 lastani, yksi kuoli vauvana, vaimoni. Ystävät katosivat ympäriltä, kun eivät ymmärtäneet ratkaisuani, en koskaan kertonut kenellekään. Sillä oven avauksella putosin taloludellisesti 0,5 miljoonaa markkaa. Taskussa oli 2 mk. Nuorena olin aktiiviurheilija, sitten himokuntoilija. Kun elämä pysähtyi olin täysin tyhjän päällä. Ajattelin ettei ikinä enää nainen pääse lähelleni. Äitini hakkasi minua lapsena.
Meni tasan kaksi päivää, kun tapasin nykyisen vaimoni, hän tuli hakemaan tanssiin. En ole koskaan kokenut sellaista ilmiötä ennen enkä jälkeen. Hänen käsiensä kautta virtasi minuun sellainen lämpö ja voima etten sitä käsitä vieläkään, vaikka siitä on kohta jo 32v.
Siitä alkoi kolmas elämäni, ilman häntä ja yhteistä tytärtämme tuskin tässä kirjoittelisin. Ei tarvitse pelätä kotiin tullessaan. Kun asiat alkoivat tuntua hyvältä kävin sitten hirvittävässä masennuksessa. Mutta sieltäkin noustiin, kesti vain 8 vuotta se vaihe.
Sitten 2010 marraskuussa iski sydäninfarkti. Tehtiin pallolaajennusta sairaalassa, siinä operaatiossa kuolin siihen pöydälle. Kun sydän pysähtyi meni näkö, kaikki kivut poistuivat, henkinen olotila oli todella upea ja levollinen, kuulin kaiken kun lääkäri antoi tulikomentoja hoitajille, siinä juostiin piikkien kanssa aika lujaa. Minä liuin rauhallisena kohti ihanaa valoa, joka loisti taustalla, oli selvää että sinne mennään. Sitten yht äkkiä tuli tieto jostain, "Nyt saat itse päättää menetkö tuonne", lähetin vastauksen "En halua vielä jättää vaimoani ja tytärtäni". Seuraava muistikuvani on teho-osaltolta. Kuoleman pelko katosi siinä.
No niin se oli kertomus ns. normaalista elämästä. nyt se normaali on sitä, että joka aamu olen tyytyväinen kun saan herätä uuteen päivään ja on ympärillä läheisiä ja ystäviä. Liikkumisen ja työteon kanssa pitää osata elää niin ettei rasita itseään liikaa, sitä vain pitää oppia säätämään ja sietämään. ei se ole yltiöpositiivista vaan kiitollisuutta, että saa elää ja tallustella niillä voimilla mitä on jäljellä.
Nykyään toimin vertaistukihenkilönä, koska olen itse saanut sieltä henkistä apua.
Nyt elän tällaista normaalielämää ja tuntuu todella kivalta herätä kevätaamuun, vaikka ei voikaan enää hiihdellä hangilla.
🌻🙂🌻😍. Tsemppiä kaikille ja kevättä rinnoille!