Niin tutun kuuloista!
Olipa tuttua juttua. Itse pähkäilen tällä hetkellä miten tasapainoilla koulun ja muun elämän kanssa. Tuntuu, ettei kukaan ymmärrä tai edes yritä ymmärtää! ”Koulu nyt vaan on sellaista”, tai ”elämä vaan on sellaista”. Minulle tulee olo, etten sopeudu mihinkään, ja näin ollen olisi vain parempi, jos kuolisin pois. Sopeudu tai kuole. Voi hyvä luoja, mikä minua riivaa?
Ensin olin vuoden täysin alamaissa, väsynyt, surullinen, epätoivoinen, haluton kaikkeen. Makasin sängyssä ja itkin. Oikeastaan tajuan vasta nyt, mistä kaikki alkoi: suoritin elämää ja koulua stressissä ja paniikissa. Kaikki tehtävät tein vain, koska oli pakko ja paniikki siitä, ettei pääse kursseista läpi. Eli elämä oli ensin paniikkisuorittamista. Vaihdoin koulua, ja jaksoin lähestulkoon ensimmäisen vuoden. Sitten romahdin. En jaksanut enää sitä stressipaniikkia. Käänsin riittämättömyyden ja stressin itseeni, join alkoholia, viiltelin, satutin itseäni, ja ennen kaikkea VIHASIN itseäni kaikesta. En riittänyt mihinkään, minusta ei ollut mihinkään, olin täysi hylkiö. Tätä kesti vuoden verran. Sen jälkeen en jaksanut enää surra. Minusta tuli vihainen. Olin lapsena kiltti enkä uskaltanut olla vihainen, joten kuvitelkaapa kun 20 vuoden raivo ja viha pääsee valloilleen..ketään en ole vahingoittanut, mutta se fyysinen pahoinvointi ja raivo, ihan hirveetä! Mitkään paperin repimiset, nyrkillä pöytään hakkaaminen tai seiniä päin juokseminen ei auta. En tiedä mitä tekisin tälle vihalle. Vihaan yhteiskunnan luomaa suoritusjärjestelmää. Vihaan koulua. Tekisi mieli vaan haistattaa kaikilla. Jos lasken rimaa, se ei riitä. Jos nostan sitä, irvaillaan miksi asetan niin korkealle sen. Olen niin turhautunut ja vihainen ihan kaikelle, etten enää tiedä mitä teen. Kaikki, jotka sanovat ”elämä nyt vaan on sellaista” tai ”koulu nyt vaan on tällainen”, tekisi mieli haistattaa pitkät ja sanoa, että sori vaan en sopeudu tänne että huomenna kuolen, hyvästi. En kuitenkaan pystyisi tekemään itsemurhaa, en sen jälkeen kun äitini sen teki.
Eikä sekään auta, että ajattelee niitä arjen pieniä iloisia asioita. Minulla on muut asiat hyvin, mutta kun se VIHA. Mitä iloa pienistä asioista on, jos elämän päälinjat ovat täysin keturallaan? Miten voin tuntea iloa olohuoneen verhoista, jos minun tekee mieli repiä ne kappaleiksi? Miksi minun tekee mieli hajottaa ihan kaikki?
En pysty keskittymään mihinkään kunnolla. Unohtelen asioita. Joko stressaan täysillä kuoleman partaalla, tai sitten en stressaa yhtään enkä kyllä teekään mitään, mikä edistäisi edes jotain. Tekisi vaan mieli lopettaa kaikki. Kuka jaksaa hakata päätään seinään monta vuotta? Minusta tulevaisuuskin vaikuttaa niin pimeältä, miten tällainen lahopää voi ikinä mihinkään töihinkään mennä, kun koulukin on näin vaikeaa? 😑❓