Näpistelijäksikö? Entä te muut?
Oon kerta kaikkiaan niin masentunut etten saa mistään edes palkkatuettua työpaikkaa. Alkaa olla todella tiukkaa hirveiden sähkölaskujen ja ruuanhinnan nousun kanssa( kaikki säästötoimenpiteet tehty jotka vaan voin ja apuakin kysyny. Turhaan. Ruoka allergiat tekee tilanteesta entistä vaikeamman)
Oon pari kertaa saanu palkkatukipaikan ja sitte kummatkin on peruttu samana aamuna. Tekstiviestillä: Ei me palkatakaan sua. Sorry. Enkä oo enempää tietoa saanut vaikka yrittänyt meilillä ja puhelimella saada kiinni. Kukaan ei vaan vastaa. Oon hakenut töitä jo kauan, mutta ei vaan kelpaa minnekään.
En voi opiskellakaan uuteen ammattiin. Mun voimat ei riitä raskaisiin kouluviikkoihin. Olisi eri jos koulua olisi joku 15 h viikossa. Sellasia töitä luulin että kyllä löytyy. Paskat.
Pitää varmaan palata siihen laittomaan toimintaan jossa oon aina ollut hyvä. Jossa pärjäsin erittäin hyvin ja jolla sain edes elämän itselleni. Näpistelijäksi palaaminen…Yhteiskunta kun selvästi osoittaa koko ajan että et ole minkään arvoinen ja oli ihan turha homma saada itsesi osa-työkykyiseksi. Miksi vaivautua kun siitä ei saa mitään palkkiota. En todellakaan toivo että kukaan muu tekee tällaista, mutta näen sen kohta ainoana keinona pärjätä.
En ite oo oikeutettu toimeentulotukeen. Työkyvyt.eläk. muka niin suuri(just joo). Ei ole säästöjä, eipä sitä oo voinu säästää. Joudun myymään kohta oman kämpän tyhjiin tavaroista. Ajattelin että mun ei tarvi koskaan enää palata tähän, mutta olin väärässä. Tiedän että tämä idioottimainen valinta on mun, mutta syytän myös yhteiskuntaa. Please älkää tuomitko mua….
Kysymys loppuun: Näpisteleekö joku muu ja jos niin miksi?