Muiden ihmisten tuottamat paineet.
Haluaisin puhua siitä, että tämä nykyajan yhteiskunta tuottaa liikaa paineita yksilölle. Esim. että pitäisi mahdollisimman nopeasti alkaa opiskelemaan ja mennä töihin. Tuntuu välillä, että jos ihminen on niin sairas ettei pysty, niin hän on automaattisesti jonkinlainen hylkiö. Hänet tavallaan syrjäytetään koko yhteiskunnasta tai sitten katsotaan pahalla jos vetää lonkkaa vähän aikaa…
Mun mielestä tää nykyajan malli on väärä, koska loppujen lopuksi kukaan ihminen ei ole kone. Ihmiset voivat sairastua henkisesti tai fyysisesti ja jos näin käy mun mielestä pitäisi tuntea empatiaa näitä ihmisiä kohtaan, eikä hyljeksiä. Mitä hyötyä on siitä että ihminen jätetään yksin ja syrjäytetään kaikesta? Ennen kaikkea siitä on haittaa sillä juuri ne syrjäytetyt alkavat vihaamaan koko maailmaa ja yhteiskuntaa ja voivat terrorisoida toisia. En tarkoita, että aina kävisi näin, mutta usein.
Minusta ihmisten pitäisi enemmän ymmärtää heikkoja ja sairaita. Se on sitä inhimillisyyttä, että ei jätetä tai syrjitä ketään. Oli hänen tilanteensa kuinka huono tahansa.
Tietenkin olen sitä mieltä, että jos ihminen on vaaraksi muille niin hänet pitää laittaa lukkojen taakse ja vaikka ihminen olisi heikko, niin kyllä hänenkin velvollisuus on tuntea empatiaa toisia kohtaan.
Minusta tämä yhteiskunta on liian julma. En tiedä tuleeko se ihmisen perus-luonteesta vai mistä mutta liian julmasti tuomitaan kaikki ja ollaan aina toista vastaan…
Tämän takia itse toivon ja lähes uskon että Jumala on olemassa, sillä tämä maailma on niin julma paikka, että vain Jumalan olemassa olo voisi edes jotenkin tuoda helpotusta… Mutta toisaalta Jumalan olemassa oloa ei voi mitenkään todistaa puolesta eikä vastaan joten täytyy saada ratkottua nämä asiat ihmisten kesken…