Miten pääsen taas pinnalle ?
Pakko kirjoittaa siinä toivossa, että joku muukin olisi kokemut samaa ja osaisi rohkaista eteenpäin.
Koin avioeron vuosi sitten. Marraskuussa 2009 mieheni muutti kotoa ja teimme sopimuksen, että saisin asua yhteisessä talossamme vuoden, eli 2010 syksyyn. Kävin eroryhmässä ja selvisin arjestani näennäisesti hyvin, vaikka huonoja päiviä toki oli ja itkin paljon. Tänä keväänä huomasin, että aloin olla aina vain alavireisempi ja elämä tuntui ajoittain raskaalta. Lomat olivat pahimpia, kun jouduin kohtaamaan yksinäisyyteni ja koko elämän tyhjyyden. Heinäkuun lopulla kaikki sitten romahti ja alkoi alamäki, jonka seurauksena päädyin tänne montun pohjalle jossa nyt olen.
Olen aina kärsinyt turvattomuuden tunteesta elämässäni ja siksi sairaudet ovat edustaneet mulle pahinta mahdollista painajaista, sillä jo lapsena mulle taottiin päähän, että olen vain itseni varassa, työ, eläke jne. ja sairastuminen on merkinnyt mun mielikuvissani elämän hallinnan menettämistä, pahinta mahdollista turvattomuutta. Olen nyt 48 vuotias nainen elämäni raunioilla.
Sairastuin heinäkuun lopulla ja pelkäsin menettäväni munuaiseni, mutta onneksi niin ei käynyt. Ko. prosessin aikana ajauduin kuitenkin järkyttävään hätään ja paniikkiin joka johti unettomuuteen. Sain avuksi nukahtamis lääkkeitä ja Opamox:a, mutta silti en pystynyt rauhoittumaan, vaan mieleni valtasi jäkyttävä hätä siitä, että miten selviydyn tästä elämästäni yksin, kun kukaan ei ole auttamassa ja tukemassa. Miten lasteni ja mun käy, jos menetän työkykyni ja terveyteni ? Kierre vain paheni ja seuraavaksi alkoi hirveä närästys, josta kärsin edelleen. Lopulta hakeuduin psykiatrin vastaanotolle, jonka seurauksena olen nyt 2 viikon sairaslomalla ja aloitin mielialalääkityksen (Remeron). Olen nyt ollut lomalla viikon ja tuntuu, että oloni vain pahenee. Ahdistus on välillä niin kamala, että tuntuu etten jaksa enää hetkeäkään. Onneksi Remeron on väsyttävä lääke, joten olen sentään saanut nukuttua yöni kunnolla. Pahimpaan hätään olen ottanut Opamoxia 1/2 tablettia, sillä pelkään riippuvuuden muodostumista, enkä haluaisi syödä mitään lääkkeitä.
Olen noidankehässä näiden fyysisten ja psyykkisten ongelmieni kanssa, sillä mitä enemmän mulla on näitä fyysisiä oireita, sitä enemmän olen paniikissa ja mitä enemmän olen paniikissa, sen pahempia fyysisiä oireita saan. En näe tulevaisuudessa mitään positiivista, pelkään että en kohta jaksa hoitaa lapsianikaan (11 v ja 16 v) ja joudun makaamaan jonnekin psykiatriselle osastolle, jään työttömäksi ja olen mielenterveyskuntoutuja lopun elämääni !!!
Voiko tästä selvitä täysjärkisenä ??????