Moi kaikille! Eli olen jo pidemmän aikaa ollut masentunut. Olen yksin, ilman kavereita tai ystäviä. Työssä olen jaksanut käydä, mutta nyt sekin tuntuu vaikealta. Ennen sentään pääsin nousemaan aamulla helposti ylös, mutta nyt sängystä nouseminenkin tuottaa tuskaa. Oikeastaan ajatukseni pyörivät koko ajan enemmän tai vähemmän kuoleman ympärillä.
Illalla mennessä nukkumaan toivon, etten aaamulla herää. Ennen töissä ajatukset olivat työssä, mut nyt asiat on toisin. Ei jaksa enää jutella työkavereille ja toivoo kuolemaa koko ajan. Sen tiedän, että itsemurhaa en kykene ikinä tekemään. Olen kylläkin miettinyt millä tavalla sen voisi helpoiten tehdä ja olen myös miettinyt jäähyväiskirjettä vanhemmilleni ja sisaruksille, jotta he tietäisivät, että he eivät olleet syyllisiä minun tekooni.
Enpä tässä nyt jaksa enempää omaa tilannetta selvittää, mutta tiedän, että minun täytyy hakea ammattiapua. Eli kannattaako apua hakea kunnan terveyskeskuksesta vai yksityispuolelta? Jotenkin tuntuu, että kunnanpuolelta on vaikea saada lähetettä terapiaan ja jos saa, niin avun saaminen saattaa kestää kauan. Yksityisiltä sitä saisi nopeasti, mutta ilmeisesti hinnat ovat 50 eurosta ylöspäin, joten eipä mulla taida hirveästi olla varaa mennä sellaiseen.
Eli kysymys kuuluu: Miten ja mistä apua kannattaa lähteä hakemaan? Mitä enemmän yritän etsiä tietoa asiasta, sen sekaisemmaksi menen. Lähinnä haluaisin keskusteluapua ja lääkkeitä en mielelläni söisi. Mihin terapiaan edes kannattaa hakeutua? Mistä sitä voisi saada? Onko mahdollista saada kelalta apua? Siinä jotain kysymyksiä. Anteeksi sekava viestini ja kiitos kaikille, jotka tähän vastaavat.