miten elää maanis-depressiivisen puolison kanssa
puolisoni on mitä ilmeisimmin maanis-depressiivinen, hänellä on ainoastaan lääkärissä käynnin jälkeen masennus diagnoosi sekin toki jo vuoden vanha, hänellä on myös lääkitys siihen. Välillä on ollut ihan normaaleja kausia, mutta nyt taas menee kovin lujaa, tällä hetkellä ei todella ole köyhä eikä kipeä…bisnekset luistaa ja rahaakin tuntuu olevan ja kokoajan pitäisi hankkia jotakin, minua hän pitää aika tylsänä kun en antaisi hänen ostella. Hän nukkuu vähän ja puhuu paljon, lähinnä omia ideoitaan joita on tosi paljon.
Lapsille hän ärjyy jos eivät jaksa kuunnella hänen mahtavia ideoitaan ja on muutenkin kovin ärtynyt jos häntä häiritään omissa touhuissaan. Puhuu paljon puhelimessa a tuntuu että meille perheelleen häneltä ei liikene yhtään aikaa koska tekee hulluna töitä ja ideoi kaikkea, en vaan tiedä miten häneen suhtautuisin. välillä olen raivon vallassa ja välillä tekisi mieli nauraa päättömille ideiolle, osaisiko joku neuvoa miten tälläisien ihmisen kanssa voi ja pystyy elämään. Olen hänet saanut jo varaamaan ajan psykiatrille jotta sitä lääkitystä muunneltaisiin oikeanlaiseksi. eli apua kaipailen jotta saisin tämän arjen jotenkin luistamaan…