Mitä vastaan työnantajan uteluun?
Hei!
Mulla on töissä erittäin paniikkitilanne päällä. Olen samalla työnantajalla ollut kohta 19 vuotta töissä. Reilu vuosi sitten diagnosoitiin vaikea masennut, mutta silti olin töissä.
Viime lokakuussa lääkäri kirjoitti pari viikkoa sairaslomaa, jotta keräisin voimia. Sitten tapahtui se RAISKAUS. Sairaalasta sain pari päivää sairaslomaa ja sitten menin töihin tai yritin mennä. Pomon luvalla sain pari yötä olla pois. Sitten taas sitkeesti tulin vaan töihin ja kolmantena päivänä oli lääkäri, joka kirjoitti viikon sairaslomaa, jota sitten psykiatri lisäsi viikolla.
Nyt töissä jouduin pomoni kanssa poissaolopalaveriin. Nyt on riski joutua kolmikantaneuvotteluun, jota pelkään kuollakseni. Siinä olisi läsnä pomoni, pomonipomo, lääkäri ja luottamusmies. Pelkään tosissani neljän silmäparin tuijotuksessa, jos mun pitää puhua masennuksesta saatika RAISKAUKSESTA. Eikä mun asemaa parantanut edellisyönä töissä lähes pyörtyminen ja siitä seurannut makoilu lepohuoneessa ja näiden parin yön lisäsairasloma. Puhuin siitä pelosta terveydenhoitajalle torstaina ja hän merkkasi tiedot koneelle. Toivottavaa on, että tilanteessa on tuttu lääkäri eikä vaan lääkäri, joka lukee mun tiedot, jotka on koneella. Tiedän, että pomoni on mun puolella ja hän on yrittänyt estää tilaisuuden. Isommat pomot kuitenkin päättävät. Mun itsemurhan uhka ei vielä näin lähellä ole ollutkaan. Pelkään tosissani, jos joudun puhumaan raiskauksesta. Eikö ole tarpeeksi, että mut on raiskattu, muttei siitä tarvitse kertoa henkilöille, joille en halua?