Kuulostaa niin tutulta. Ketään ei voi pakottaa olemaan sairaan ihmisen tukena, on todella rankkaa, mutta odotan että ystävät ovat tukena! Eikö se ole osa ystävyyttä. Vai missä vaiheessa mulla menny ystävyydessä jotain ohi.
Oon ite ollu sellanen etten ihan kaikkia synkimpiä juttuja oo kertonu, koska en halua kuormittaa ystäviä kaikella. Mutta kelpaan juuri tuohon että kun ketään muuta ei ole enää olemassa niin sitten kelpaan taas roskapöntöksi. Mä oon niin sairaan väsyny siihen että mua ei kukaan tue ollenkaan.
Ajattelin etten enää koskaan joudu tähän tilanteeseen.
Mulla oli paras ystävä 15 vuotta. Ala-asteelta asti. Tajusin vasta teininä mitä kaikkea hän teki mulle(en enempää viitti kertoa tai halua)ja päätin että kerään voimia ja lähden. Hän oli eristänyt mut muista, mutta yksi kesä kaikki aukesi kun alettiin liikkua yhdessä porukassa. Yhden ihmisen ansiosta sain niitä voimia ja uskalsin päästää irti.
Tein sen hänelle pahimmassa mahdollisessa paikassa. Mun oli tarkoitus olla häissä kaasona. Ilmoitin päivää ennen että en tule. En halua enää ikinä olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Ja toivon että se loukkasi häntä(joo kuulostaa hirveältä..mutta). Siitä meni muutama vuosi ja hän otti yhteyttä meilin kautta. Pyysi anteeksi ja kertoi että oli vasta nyt tajunnut mitä hän oli tehnyt mulle ja tajusi että oli onnekas kun olin hänen ystävänsä. Toivottavasti voin antaa anteeksi ja olla kaveri.
Kirjoitin takaisin: Että annan anteeksi, mutta kavereita tai ystäviä meistä ei tule enää ikinä. En halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Tottakai tuohon ystävyyteen mahtui myös niitä hienoja hetkiä, sitä en kiistä.
Mutta tuntui kuin elämä olisi alkanut uudestaan ja kivi vierähtänyt sydämeltä kun laitoin poikki lopullisesti.
Näen noiden juttujen läpi ja varottanu monia ihmisiä tollasesta käytöksestä. Valitettavassti sitä ei näe ellei ole kokenut asiaa itse☹️.
Huomenna näen kaveria...luulin ystäväksi...jonka viimeksi nähnyt 5 viikkoa sitten(mies sitä mies tätä, muuta ei elämään mahdu. Ei ole alkuhuumaa. Ovat asuneetkin yhdessä jo kauan). En tiedä miten reagoin, voi olla että suusta lipsahtaa kasa kaupalla ivaa tai sanon jotain niin rumaa, että toinen suuttuu. Toisaalta on tullut viikkojen aikana se fiilis että jos ei häntä kiinnosta niin miks mua pitäis.
Sitte se asia jota pohdin: Kumpi tuhoaa sisustaa enemmän. Se että kelpaan vaan aina välillä vai se etten ole enää yhteyksissä.
Siinäpä kysymys(huokaa raskaasti).