Mitä tehdä?

Mitä tehdä?

Käyttäjä nella77 aloittanut aikaan 06.09.2023 klo 20:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä nella77 kirjoittanut 06.09.2023 klo 20:15

Hei kaikille. 

En tiedä mistä aloittaa, olen jotenkin lukossa. Mutta jos täältä löytyisi joku joka välittäisi? Minun mies sairastaa syöpää ja nyt olen aivan väsynyt…en tiedä olenko masentunut. Masennuslääkkeitä syön, kun aiempia sairaalajaksoja takana syvien masennusjaksojen takia. Mitä minun kannattaisi tehdä? Ja onko muita samaa kokeneita?

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 07.09.2023 klo 12:14

Minulla on väsy, joka ei lähde nukkumalla.. Herään joka aamu 4.00-6.00 aikaan. Kaikki tekeminen on suorittamista ja pakottamista itsensä kanssa.. En pysty enää edes itkemään, olen jotenkin turtunut kaikkeen..

Käyttäjä ask kirjoittanut 08.09.2023 klo 07:04

Hei, kyllä olet masentunut. Kuulostaa, siltä, että tarvitset apua, avun saanti on nykypäivänä poikkeuksellisen vaikeaa, mutta yritä vain saada, sitä apua, jokainen on arvokas, ja tiedän mistä puhun, kun taistelen joka päivä psyygisten onggelmien kanssa, kirjoitin biisin tästä, minäkään en nuku ollenkaan, tää on ihan perseestä. Elämä on hasteelista

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 08.09.2023 klo 11:39

Kiitos paljon vastauksesta ja ystävällisistä sanoista. Niin...taidan yrittää soittaa tk:hon, vielä kun pystyn...Jos saisi keskusteluaikaa psykologille. Tämä on vain niin vaikeaa ja tuntuu ylitsepääsemättömälle.

Kirjoititko biisin masennuksesta? Paljon voimia sinulle ask.

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 08.09.2023 klo 16:46

Sain keskusteluajan "psykologille" kolmen viikon päähän. Nyt tämä on selviytymistä siihen saakka. En kuulu enää psyk. pkl. lle, niin terveyskeskukseen psykologille tai psykiatriselle sairaanhoitajalle on aika nyt. En tiedä onko he siellä kuinka asiantuntevaa porukkaa?

Käyttäjä kirjoittanut 12.09.2023 klo 07:59

Oman kokemukseni mukaan tk:lla on ihan yhtä asiantuntevaa porukkaa kuin psyk.polillakin. Voimia sinulle!

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 25.09.2023 klo 10:06

Kiitos paljon vastauksesta.

Käyttäjä ask kirjoittanut 04.10.2023 klo 08:45

Kirjoitan biisejä masennuksesta ja ahdistuksesta ja omasta elämästä, yritin saada apua ja nyt olenkin osastolla pakkohoidossa, minulla on terapeutti mutta tuntuu että voimat ovat aika lopussa, täällä olen kirjoitellut en ole vielä lauluja ja pikkuhiljaa olen näyttänyt ne hoitajalle, anteeksi vastauksen kestämisessä.

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 10.10.2023 klo 11:53

Kiitos vastauksestasi ask.

Hienoa, että kirjoitat biisejä. Ymmärrän väsymyksesi. Kirjoitan tuonne syöpä osioon lisää..on tapahtunut kaikkea tässä... Paljon voimia sinulle ask.

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 10.10.2023 klo 12:10

En löytänyt sopivaa ryhmää nyt tähän, niin kirjoittelen tänne.

Minun mieheni nukkui pois.. ja suru on musertavaa..Ehdin vielä edellisenä iltana hyvästellä rakkaani, kun hän sitten aamuyöllä nukkui pois. Hautajaiset pidettiin perjantaina ja ne oli kauniit. Mieheni oli 48-vuotias. Olen kovin itkuinen nyt... Tuntuu, että elämäni on pysähtynyt... Miten tästä eteenpäin?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 10.10.2023 klo 22:13

Otan osaa! Katsoin ensimmäisen viestisi päivämäärää ja vaikka tietysti voi olla että miehesi syöpä oli ollut silloin tiedossa jo jonkin aikaa, aika nopeasti hän vaikuttaa menehtyneen.

Kuulostaa siltä että teit hyvin sen mitä tehtävissä oli, nyt on sitten vain jäljellä oma surutyö ja menetyksen kanssa elämään opetteleminen. Voimia siihen! 💚

Käyttäjä nella77 kirjoittanut 11.10.2023 klo 10:31

Kiitos. Ja kiitos vastauksesta ja kannustuksesta.

Yritän nyt vähän jaksaa kirjoittaa mieheni sairastamisesta. Elikkä hänellä alkoi vatsakivut joulun jälkeen ja helmikuussa todettiin vatsasyöpä. Syöpä oli jo siinä vaiheessa niin levinnyt, ettei voitu leikata. Oli paljon tutkimuksia ja sytostaatit aloitettiin kesällä, niitä oli kolmen viikon välein. Mutta mieheni meni niistä vain huonompaan kuntoon. Nyt syksyllä minä aloin väsyä aivan totaalisesti ja lopussa oli paljon ambulanssien soitteluita yms. Mieheni menehtyi sairaalaan syyskuulla ja tosiaan viime perjantaina oli hautajaiset.

Siksi tulin tänne kirjoittelemaan kun aloin olla loppu. Nyt minä olen kerran käynyt psykologilla juttelemassa. Mutta minulla on nyt suru ja masennus samaan aikaan...on niin paha olla.