Mitä ihmettä tehdä?

Mitä ihmettä tehdä?

Käyttäjä Amend aloittanut aikaan 19.11.2011 klo 19:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Amend kirjoittanut 19.11.2011 klo 19:19

En tiedä enää mitä tehdä. Auttakaa jos tulee ajatuksia.

Masennusta sairastettu vuosikausia. Lääkitys ollut myöskin vuosikausia. Terapiassa käyty. Kuntoutus ei tunnu etenevän, ei sitten millään. Itsetuhoisia ajatuksia on paljon, todella paljon. En kertakaikkiaan näe elämääni mahdollisena jatkuvan, en jaksa taistella. Jos ei lääkitys tehoa, ei juttelu tehoa, mitä enää on vaihtoehtoja. Missään ei ole hyvä olla. Koko ajan suunnatonta ahdistusta, paniikkikohtauksia, levottomuutta, surua, aallonpohjaa. En näe tulevaisuutta, en näe elämän tarkoitusta, en näe jatkoa millekään.

Onko se tässä tilanteessa, vuosien jälkeen vain luovutettava?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.11.2011 klo 20:23

Oletko ollut sairaalassa? Sellaisella osastolla, ettei mitään tarvitse jaksaakaan tehdä? Riittävän pitkään, että saat levättyä turvallisesti ja siten ehkä noustua masennuksesta? Jos et, kokeile, jos saisit lääkäriltä lähetteen...🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.11.2011 klo 16:50

Älä luovuta! Elämälläsi on tarkoitus vaikket itse sitä heti hoksaisikaan. Olet arvokas ihminen.

Minulle tuli mieleen että onko sinun lääkityksesi kohdallaan kun on noin pahoja oireita. Olet varmaan avohoidossa; ota yhteyttä sinne ja pyydä parempaa lääkitystä. Itselläni on ahdistuneisuuteen Ketipinor ja tarvittaessa Oxamin. Sen lisäksi on masennuslääke; olen masennuksen takia sairauslomalla.

Itse olen uskossa ja rukoilen itselleni voimia päiväksi kerrallaan. Olen myös pyytänyt paljon esirukousta ja saanut netin kautta itselleni sielunhoitajan joka on rukoillut puolestani. Sairaalahoidossa olin hetken mutta koin että haluan kotiin.

Jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia ehkä sinä olet sairaalahoidon tarpeessa.
Turvaudu sekä maalliseen että taivaalliseen apuun ja taistele eteenpäin päivä kerrallaan. Yritä etsiä itsellesi pieniä ilonaiheita; tee esim.kirjastoon varaus kirjasta joka kiinnostaa tai merkitse ylös ohjelmalehteen kaikki mielenkiintoiset ohjelmat ja katso ne.

Jos et jaksa olla kovin aktiivinen ja sosiaalinen hyväksy se ja anna itsellesi aikaa parantua ja toipua(oletko muuten sairauslomalla?) Saatko nukuttua hyvin? Jos nukut huonosti pyydä siihenkin apua.

Voimia sinulle.Olen rukoillut puolestasi. Kirjoittele kuulumisiasi kun jaksat!