Mistä motivaatio kamppailuun?
Hei kaikille jotka tämän lukevat.
Pähkinänkuoressa tarinani.
Yritän tehdä tästä mahdollisimman selkeän.
Peruskoulussa olin kiusattu ja yksinäinen mm. koin fyysistä väkivaltaa sukupuoleen katsomatta lähes kaikilta. Ala-asteella ”ihastuin” tyttöön josta mukavasti kehkeytyi uusi kiusan aihe, koska luokkatoverini olivat suunnitelleet hauskan leikin. Olo miltein koko ala-asteen oli hyljeksitty ja epätoivoinen kunnes eräänä päivänä istuin itkien pistooli suussa, miettien miksi en liipaise. Olin tuolloin 12 ja samana päivänä päätin etten itkisi vaan vihaisin.
Ylä-asteella sama meininki jatkui sillä muutoksella, että vihasin kaikkea mikä liikkui ja aloin urheilemaan.
Ammattikoulun aikoina lähinnä urheilin ja lintsasin. Koulusta pääsin läpi rimaa hipoen.
Koko tänä aikana en kyennyt luomaan kestäviä ihmissuhteita.
Nuoruuteni oli hämmentävää aikaa, pääasiassa ”kuolin” sisältä jokaisena päivänä ja yönä.
Itsetuhoisuus oli todella suuressa osassa elämääni ja se näkyi myös urheilumäärässä sekä halussa päästä muukalaislegioonaan. (Lievästi hävettää)
Elämäni muuttui kun loukkaannuin ja jouduin 8 viikkoa miettimään asioita.
Päätin kokeilla elämää ja aloin tekemään töitä ihmisten parissa.
Muutama vuosi menikin ihan ”mukavasti” hölmöillessä irtosuhteiden ja baarien välissä kunnes eräässä kahvilassa minua uhkailtiin fyysisellä voimankäytöllä. Voisin päätellä, että henkilöt eivät pitäneet minusta.
Otin etäisyyttä paikkaan jossa työskentelin ja aloin etsimään kadotettua unelmaani.
Treenasin entistä kovempaa ja ajatukset 5 vuotisen suunnitelman toteutumisesta (legioonaan) antoivat lisää voimaa kunnes uusi loukkaantuminen muutti suunnitelmia.
Pitkän sairaslomani aikana sorruin alkoholiin ja sekoiluun eri naisten kanssa mutta silti tapasin ensimmäisen ihka oikean tyttöystävän. Vihani muuttui rakkauteen.
Olisi voinut kuvitella suhteen muuttavan kaiken hyväksi mutta näin taitaa olla vain elokuvissa.
Seurustelin noin 4 vuotta jonka aikana itsetuntoni katosi.
Kouluaikainen nöyryyttäminen oli palannut mutta kotiin. Minua petettiin ja nöyryytettiin jopa muiden läsnäollessa. Onneksi ei kuitenkaan ollut pahemmin omia ystäviä niin heidän edessään sentään ei nöyryytetty.
Unelma legioonasta katosi kuntoni ja itsetuntoni myötä. Irtisanouduin silloisesta työstäni koska luulin auttavani suhdettani. Yksinäisenä ihmisenä haluan antaa 110% niille jotka luottavat ja ”rakastavat” minua. Semper fidelis.
Lopulta löysin itseni yksinäisenä, nöyryytettynä ja petettynä mutta itkua sentään irtosi ensimmäisen kerran yli kymmeneen vuoteen.
Nöyryytyksen tunnetta lisäsi se, että itse kärsin pitkään tilanteestani mutta rakkaani ja luottamuksen kohteeni vaihtoi heti seuraavaan.
Työt jatkuivat ja etenin urallani.
Henkisellä tasolla elämäni oli ja on edelleen yhtä laskua. Vaikka menestyin työssäni, olin kotona täysin yksin ja oloani lääkitsin alkoholilla sekä erilaisilla vahvoilla kipulääkkeillä.
Kuvioihin astui myös erilaiset irtosuhteet ja epäselvät kuviot joiden julkisuuteen tulemisen takia jouduin jättämään tehtäväni. Nöyryytys oli todella kova kun astelin viimeisen kerran esimieheni eteen kuulemaan tilanteeni.
Kaksi viimeisintä vuotta olen kulkenut varjoissa, päivittäisen selviytymisen kanssa.
Alkoholia, ahdistusta, paineita työtä tai sen puutteesta, masennusta, hieman huumausaineita, irtosuhteita ja yksinäisyyttä ripauksella itsetuhoisuutta sekä täysin järjettömiä ”peliliikkeitä”. Apua hain kahdesti mutta terveyskeskusessa minua pidettiin luontaisesti pahana ihmisenä.
Hetkellisen valon antoi todella mahtava nainen jonka tapasin. Hän halusi ymmärtää (tai ainakin oli ymmärtävinään) minua ja oli hetkellisesti huolissaan minusta yrittäen auttaa. Yksistään hänen ansiosta hain oikeilta ihmisiltä apua.
Nykyisin olen kahden alan osa-aikainen työntekijä ja hieman ennen kuin aloitin kirjoittamaan tätä sain esimieheltäni kuulla syyn miksi minulle ei anneta enempää töitä. Kukaan ei yksinkertaisesti halua tehdä töitä kanssani. Työnantajani mieluummin valitsee syrjivän käytännön kuin minun työllistämisen.
Viimeisen kuukauden aikana olen menettänyt tämän mahtavan naisen, koska hän ei yksinkertaisesti kestänyt minua. Kolautun työtehtävien yhteydessä pääni todella pahasti ja siitä jäljelle on jäänyt ajoittainen huimaus sekä päänsärky. Töitä minulla ei ilmeisesti kohta enään ole.
Jokaisena päivänä tuntuu paine päässä ja tekisi mieli oksentaa mutta on pakko yrittää… Vai onko?
Itkeminen ja urheilu on taas maistunut.
Hetkelliset aggression tunteet pilaavat yöni. Tekisi mieli hajoittaa paikkoja, koska tunnen itseni epäonnistuneeksi. Ruoka ei maistu mutta korvaan syömisen aminohapoilla ja proteiineilla.
Koska oloni on äärimmäisen huono ja häpeän tunne on päällimmäisenä, pyrin ruoskimaan itseäni urheilemalla. Parhaimmillaan urheilen 3 kertaa päivässä ja käytännössä kidutan itseäni salilla, koska siellä saa oksentaa eikä haittaa vaikka pyörryn. Lopetin alkoholin ja muiden nautintoaineiden käytön. Pidättäydyn myös seksistä täysin.
Paradoksaalista tässä on se, että nyt sosiaalinen elämäni entisestään hiljenee.
Yritin tosiaan hakea mahdollisimman nopeasti apua jotta voisin säilyttää suhteeni mutta turhaan.
Neurologi ja neuropsykiatri kertoivat minulla olevan mahdollisesti depressio, kaksisuuntainen mielialahäiriö ja adhd. Lääkkeillä mennään vaikka ei niistä ole kyllä juuri ollut apua.
Mistä siis keräisin motivaatiota kamppailuun?
Pitäisikö pikkuhiljaa uskoa enemmän Anton Laveyn ”kuolema heikoille, rikkaus vahvoille” teksteihin ja hyväksyä olevani heikko?
Enimmäkseen olen aina uskonut Flavius Vegetius Renatuksen ”si vis pacem para bellum” ajatteluun mutta nyt kaikki tuntuu todella kaukaiselta.
Ei tämä nyt aivan pähkinänkuori ollut tai sitten pähkinä on aivan liian suuri purtavaksi.
Kiitokset jos olet jaksanut lukea ja anteeksi jos tekstini ärsytti. (Olen ärsyttämisen mestari)