Minnekkään kuulumaton(ko?)
Olen aina ollut erilainen, porukkaan kuulumaton. Koulussa olin hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, kiusattu, syytetty ja poissuljettu. En tuntenut kuuluvani minnekkään. Pelkäsi, että minut huomataan ja joudun taas syntipukiksi asioille joihin minulla ei ollut osaa eikä arpaa. Tein itselleni suojakuoren jonka sisällä kehitin itselleni uuden roolin. En näyttänyt mitään itsestäni, suojauduin kirjojen taakse ja leikin etten kuulut pahoja puheita joita minusta puhuttiin. Itkin iltaisin itseni uneen ja seuraavana päivänä kestin kaiken uudestaan. Hakeuduin peruskoulun jälkeen kuitenkin terveydenhoito alalle, kohtalon ivaa varmaan. Aluksi huomasin, että jes tänne kuulun. Aika kului ja mitä enemmän aikaa kului sitä enemmän vetäydyin omiin oloihini ja koulu alkoi olla pelottava paikka. Valmistuin kuitenkin ajallaan, koska en halunnut satuttaa perhettäni jotka olivat varmoja valmistumisestani. Pääsin töihin mukavaan työpaikkaan, jossa työskentelen edelleen. Toisinaan viihdyn töissä hyvin ja uskallan elää pelkäämättä pettymyksiä. Suurin osa päivistä menee kuitenkin niin, että pysyn mahdollisimman paljon omissa oloissani, tällä en tarkoita fyysisesti omissa oloissa pysymistä vaan pään sisääni vetäytymistä. Mahdollisuuksien mukaan tarjoudun kaikkiin töihin joista selviytyy yksin. En pidä yksinäisyydestäni ja koetan sopeutua. Ehkä peruskoulun aikaiset kiusaamiset ja syrjimiset kostautuvat nyt enkä osaa ajatella asioita oikein. Ehkä pelkään pettymyksiä.. Perheeni ei tiedä asioista mitään sillä esitän roolini hyvin. En halua huolestuttaa ketään vaan kestän asiat yksin. En osaa ottaa apua vastaan edes sitä tarjottaessa, tai en ainakaan usko kukaan ei koskaan ole tullut apua tarjoamaan.
En tunne kuuluvani minnekkään. Olen kuin lehti tuulessa, leijailen sinne minne tuuli tahtoo ja sopeudun aina parhaani mukaan.