Minä moniongelmainen?
Minulta löytyy ongelmaa moneen lähtöön.Onneksi muutamasta ongelmasta olen päässyt eroon.
Kerron vähän itsestäni.
Olen mies,kohta 60 v.
Olen ollut työttömänä yli 2 vuotta.Sanouduin itse työstäni irti 2012,koska se oli aivan onnetonta työtä.Kamalaa, eikä sopinut minulle ollenkaan.
Olin aluksi sairauslomalla kun irtisanouduin.Oli aivoverenkiertohäiriö,vyöruusu,verenpaineet pilvissä y.m.Tyypillisiä stressisairauksia.
Onneksi sain ansiosidonnaista päivärahaa.Siitä kuitenkin alkoi ulosotto ottaa omaansa.Olinhan velkaantunut.Käteen on jäänyt siitä lähtien 800 euroa.
Auto piti panna pois.Siitä lähtien olen kävellyt tai polkenut pyörällä.
Elän parisuhteessa.Vaimoni on myös työtön.Onneksi hänkin saa ansiosidonnaista.Nettotulomme on juuri ja juuri senverran ettemme saa asumistukea,eikä toimeentulotukea.Jää uupumaan muutamasta kymmenestä eurosta.
Minulla on kaksi aikuista lasta,mutta en ole nähnyt heitä yli kolmeen vuoteen,eivätkä he vastaa viesteihini tai soittoihini.Olen heille kuin ilmaa.
Vaimoni lapsista vain yksi on tiiviisti yhteyksissä meihin.Kolme muuta ei. lainkaan ja heiltä tulee henkistä painostusta.He vaativat että äitinsä eroaisi minusta.Vasta sitten ovat yhteyksissä.Lapsista kaksi on ADHD potilaita ja toinen kannabiksen käyttäjä.
Viime keväänä sairastin uudestaan aivoverenvuodon.Nyt isomman.Oli sairaalassa pitkään,mutta toivuin kuitenkin.Velkaa tuli lisää.Sossu ei maksanut mitään laskuistani.
Lääkärit eivät päästä minua sairaseläkkeelle.Ei kuulemma ole pää kainalossa.
Nyt ansiosidonnaiseni ovat päättymässä enkä pääse suoraan lisäpäiville. Velvotyö odottaa,mutta yli kahdenvuoden työttömyyden jälkeen olen pienessä paniikissa koko asiasta.
Positiivinen asia on:
En enää tupakoi ja en juo alkoholia,jota ennen saatoi lorahtaa aika määrä.
Ystäviä ei ole,muuta kuin vaimo.Me olemmekin kasvaneet kiinni toisiimme kuin kärpänen ja kärpäspaperi.
Tässä tämä vuodatukseni.Ehkä siitä on jollekin apua.En kait ole ainoa moniongelmainen.😐