Milloin valmis töihin?
Hei!
Olen opiskelija, ja mietin jaksanko tehdä kesätöitä tulevana kesänä. Itsellä on sellainen velvollisuuden tunne kuin olisi pakko vaikka ei ole. En oikeasti tiedä jaksaisinko rehkiä koko kesän ja sitten palata taas syksyllä koulun penkille. Joskus olen rehkinyt liikaakin.
Miksi epäilen jaksamista? Jo työpaikkojen katseleminen alkaa ahdistaa, alan epäilä omia kykyjäni ja sitä fyysistä jaksamista. Uusi työhän tarkoittaa aina uusien asioiden omaksumista ja minulle, suurena stressaajana, se saattais olla liikaa. En tahdo tuottaa pettymystäkään. Odotanko vielä että vahvistun ja haen töitä sitten kun oikeasti tuntuu siltä, että haluan ja jaksan mennä töihin?
Jotain olisi silti kiva tehdä mutta harvassa kesätyössä saa toivoa vain paria vuoroa viikossa, vaan eteen lätkäistään heti hirveä määrä töitä.
Jospa sitä uskaltaisi uskoa omaa tunnetta, ettei vielä ole valmis. Sitä vain tuntee itsensä niin huonoksi jos ei jaksa. Terapeutillekin kertominen hävettää että enpä taida jaksaakaan tehdä töitä..
Inhoan tätä oloa, että muut olisivat paljon parempia ja mulle vain naurettaisiin työpaikoilla. Jo työhaastatteluissa inhoan sitä kun täytyy osata kehua ja kuvailla itseään viidellä sanalla. Tuntuu jotenkin tosi teennäiseltä semmoinen.
Huono itsetunto ärsyttää, miksei se kohene?! Onko teillä anataa vinkkejä miten saada itsetunto ja -luottamus nousuun?