Koetteko että olette vain ns. ajelehtineet elämässä eteenpäin ilman mitään omaa mielenkiintoa asioihin?
Eilen täytin siis 28 vuotta. Olen vähäsanainen, alavireinen. Puhun hiljaisella ja epäselvällä äänellä. En juuri muista elämästäni mitään, muistamisen kanssa on vaikeuksia. Vaikea masennus on diagnosoitu ja psykologini epäilee, että minulla skitsotypaalinen persoonallisuushäiriö. Pääni lyö tyhjää, enkä saa ajatuksistani kiinni. Vaikeuksia kuvata omia mielenkiinnonkohteita ja elämän valintojani. Koko ajan vain masentunut mieliala erityisesti mielihyvän puute. Olen sitten masennuksen vuoksi aloitekyvytön ja eristäytyvä. Kykenen uppoutumaan fantasia- ja pelimaailmoihin. On ollut epätodellisuuden tunnetta ja huolta psykoottisesta hajoamisesta. Pohdiskelen jonkun verran traumaattisia elämäntapahtumiani, toivon että olisin voinut tehdä asiat toisin. Olen pääasiassa jatkuvasti väsyneen oloinen. Saatan myös saada dissosiatiivisia tilan vaihdoksia jolloin muutun vähän agressiivisemmaksi tai että tipahdan kokonaan keskustelusta. (En muista mitä on kysytty tai sanottu). Koen kotoa lähtemisen erittäin vaikeaksi, jumiudun miettimään asioita enkä saa mitään aikaiseksi. Vietän koneella 15 tuntia päivässä ja seuraan Youtubea. Koen että minulla on kognitiivisia vaikeuksia ja tarkkaavaisuus ongelmaa. Vastavuoroiseen keskuteluun kanssani on vaikea päästä. Sosiaalinen elämäntilanne on kapeutunut (ei ole yhtään ystävää jolle puhua). Ääniharhat ovat olleet negatiivisia ihmisääniä. Vainoamiskokemuksia ja epäluuloja hoitotahoa kohtaan. Mielialavaihteluihin liittyvä itsetuhoisuus. Herkkyys vuorovaikutussuhteissa ja tulkintojen tekeminen toisten eleistä ja ilmeistä. En osaa puolustaa itseäni epäasialliselta kohtelulta. Sosiaalinen toimintakykyni on huono.
Epäilen että minulla on diagnosoimaton ADD, monet merkit viittaavat siihen. Minulla on vaikeuksia uskoa omaan työllistymiseeni ja nykyään pidän itseäni työkyvyttömänä.