Ukrainan sodasta tunnen huonoa omatuntoa, kun en enää jaksa seurata sitä. Olen ollut vastaanottokeskuksessa vapaaehtoistöissä yhden kerran viikossa. Muttei siellä enää tarvi apua. Ei sota mihinkään muutu, jos lukisin uutisia ja ahdistuisin.
Koronaa en myöskään seuraa. Itsellä se on ollut jo kolme kertaa ja olen ottanut kolme rokotusta. Pelkään hieman turisteja ja pysyn kaukana heistä, jos mahdollista.
Teen taas jonkun uuden alun 1.1.2023, kuten viime vuonnakin. Ruokaremontti jotenkin onnistui eikä se enää kiinnosta, kun palkkasi yrittämisestä sain diabeteksen. Koska käyn kaksi kertaa vuodessa d-hoitajalla, pitää kuitenkin yrittää noudattaa jotain ruokavaliota. On naurettavaa kuinka diabetesta seurataan noin tarkkaan, kun en saanut nitroreseptiä uusittua. Ensin keskussairaalan lääkäri ei sitä uusinut, kun sanoi, että sen voi tehdä omakannassa. Sieltä tuli vastaus ettei uusita ennen kun lääkäri tutkii. Eli pitäisi päästä terveyskeskuksen lääkärille muttei sinne saa aikoja. Nyt mulla on vanhat nitrot, apteekki sanoi ettei ne välttämättä enää auta. Hälläväliä olo on, kuhan nyt asian vaan kirjoitin ettei aina yksin tarvi jupista tuotakin asiaa.
Liikuntaa mun ei tarvi lisätä, käyn kuntosalilla ja hiihdän. Keilailen aina kun saan kaverin. Jotain kai pitäisi tehdä henkiselle elämälle. Olen liian paljon yksin. Talvella ei tule käytyä naapureissa eikä ne mulla. Chateissa käyn joskus mutta en jaksa olla koko aikaa useinkaan. Kiva, kun on näitä yhteisketjuja täällä, mihin voi kirjoittaa.
Minusta vaan tuntuu, että elämästäni puuttuu jotain vaikka kaikki näennäisesti on hyvin. Tänäkin aamuna mietin miksi yleensä taas heräsin. Koiran syöttämään ja lumitöihin. Sitten kai kuntosalille, kauppaan ja kirjastoon.
Hyvää Uutta Vuotta koko porukalle.