Miksi uskoa tulevaisuuteen?
Mitä syitä on enää uskoa tulevaisuuteen? Jos, voisitteko kertoa minullekkin. Enää en vain usko siihen. Talouden globalisaatio, työttömyys, kulutus, oikeuksien väheneminen, automatisaatio, robotit, vääränlainen talousjärjrstelmä. Miten nuo muka muuttaa? Ilman romahdusta. Eli mun kohdalla loppua. Ei löydy töitä, koulutus ei auta koska muuallakin se lisääntyy. Samaan aikaan maahan tulee lisää ihmisiä, kilpailu lisääntyy. Ja nyt halutaan avata työmärkkinat KOKO MAAILMALLE ( saaavuusharkinta, mahdollisesti parin vuoden sisällä,koska se kuulemma lisää kasvua).
Miksi uskoa. Olen nyt 22 v. En halua että läheiseni ja itse tulen tuon pian kokemaan. Masennuksen pohja on syvällä juurissa. Kun en saa töitä, miksi löytäisin hyvän suhteen, entä lapsia? En voi saada koska ei ole rahaa, eikä tulevaisuutta. Kuka sellaisen huolii ? ( nämä pohdituttaa koska suhde joka nyt on, on lopussa, sillä en jaksa tätä yksipuolisuutta, teen aivan kaiken enkä saa mitään. En eded halausta. Rahaa ei ole muuttaa pois kotoa.
Ehkä olisi parempi poistua tästä elämästä, ei siitä kukaan mitään menetä. Usko tulevaan on vaan itselle valehtelua musta
😭
Katsokaa vaikka Ulkolinja : köyhä eurooppa. Sillä tiellä ollaan, ja pakonopeus kiihtyy.
Sydän hakkaa ja unta en saa. Antaisin mitä vaan että en enää heräisi painajaiseen joka odottaa nurkan takana. Anteeksi jos loukkasin jotenkin, mutta en enää tiedä mitä tekisin elämälle. 😭
En vaan enää usko puheisiin, enkä varsinkaan tekoihin.
ps. unelmoinnin olen jo lopettanut, sillä se surettaisi enemmän, kun ei ole näköpiirissä parempaa. Helpompaa kun vain toivoo kuolemaa. Lopullista helpotusta.