Miksi tuntuu että olen varmaan todella hirveä ihminen

Miksi tuntuu että olen varmaan todella hirveä ihminen

Käyttäjä Elina85 aloittanut aikaan 13.12.2013 klo 14:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Elina85 kirjoittanut 13.12.2013 klo 14:26

Kun toinen ei puhua pukahda suuttumisensa jälkeen ja kun kyseessä oli pieni väärin käsitys jota pyysin anteeksi. Silti tuntuu aivan kamalalta kun en saa mitään vastauksia häneltä. Olen yrittänyt selvittää asiaa ja pyytänyt anteeksi. Onko kohtuullista suuttumisen jälkeen olla puhumatta monta päivää? En tiedä mitä tehdä kun olen nyt sanonut että olkoon oloissaan.
EN tiedä mitä itse tekisin näille omille ajatuksilleni ja tuntemuksilleni tilanteesta? Kun olen todella surullinen kun en tiedä mitä tapahtuu :/

Käyttäjä Väsynyt_isä kirjoittanut 14.12.2013 klo 10:40

Viestisi on niin lyhyet, että en tiedä auttaako vastaukseni tai olenko ollenkaa oikeilla jäljillä.

Koet ilmeisesti olevassa väärässä ja/tai podet huonoa omatuntontoa ajatellessasi, että suuttunut ei saa mököttää monta päivää. Kysyt myös toimitko itse oikein halutessasi sopia asian nopeammin, mököttäminen aiheuttaa viestisi perusteella sinulle epätietoisuutta ja ahdistusta.

Epätietoisuus ja ahdistus ovat vaikeita tunteita, voisitko kertoa kumppanillesi niistä? Syyttelemällä ja raivoamalla asiat harvoin ratkeavat, voisitko kokeilla rauhallisen tilausuuden tullen kertoa tunteistasi? Onko teillä ollut riitoja, joissa kumppanisi ei ala mököttämään? Jos on, mitä eroa niissä riidoissa on ollut?

Ihmiset riitelevät eri tavalla, malli opitaan yleensä lapsuudessa ja se riippuu myös mm. tempperamentista. Ei ole olemassa oikeaa tapaa riidellä, väkivalta on tosin aina väärin. Vaimoni "räjähtää" riidellessämme, mutta leppyy yhtä nopeasti. Joskus se ärsyttää, minä haluaisin mököttää rauhassa. Onko tyylini sitten parempi? Ei ole, riidellessämme saatan kuvitella hetken niin.

Toista voi oppia ymmärtämään, mutta ei muuttamaan.

Käyttäjä propeli5 kirjoittanut 14.12.2013 klo 11:31

Hei.Voisin kertoa omasta kokemuksestani.Pidin aikoinani paljon mykkäkoulua,joka ei ole hyvä asia kummallekkaan osapuolelle.Kun tuli riitaa jostain asiasta ,eikä sitä selvitetty puhumalla niin päätin sitten olla puhumatta.Saattoi mennä monta päivää ja sitten toinen vaan teki jotain hauskaa, tai sanoi ja minua rupesi naurattamaan.Ei koskaan selvitetty asioita,ne vaan jäi ja unohdettiin.Mielestäni olisi hyvä selvittää asiat ja varsinkin väärinkäsitykset.Mutta ei ketään voi pakottaa puhumaan.Minäkin olisin halunut puhua ja selvittää asiat,mutta,kun toinen ei puhunut.Minulla oli silloin sellainen olo,että onko vika aina minussa,mutta ei,eihän se niin vo olla.🙂.Toivon,että saatte asiat järjestettyä.Kaikkea hyvää sinulle🌻🙂🌻.