Mikä on ratkaisu elämän ongelmaan?

Mikä on ratkaisu elämän ongelmaan?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 14.05.2024 klo 11:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 14.05.2024 klo 11:15

Elämä on ongelma. Siitä ei pääse mihinkään. Ihmisellä useimmiten on tahto elää, mutta mihin me ihmiset oikein pyrimme? Mitä me oikeastaan tavoittelemme? Mitään ei nimittäin saa mukaan, kun täältä lähdetään. Ehkä tavoittelemme hyvää elämää. Mutta millaista sitten on hyvä elämä? Mietin, että onko elämän tarkoitus kuitenkin se että meidän pitää jossain määrin polttaa itsemme loppuun? Että oikeastaan täytyy kulkea läpi helvetin, jotta pääsisimme taivaaseen. Noin niin kuin kuvainnollisesti. Olen sen kyllä huomannut että elämässä on paljon enemmän helvettiä kuin taivasta… Miksi näin? Ja se että ihminen ei voi koskaan pysähtyä tavallaan, elämä on liikettä… Pysähtyminen on sama asia kuin kuolema. Elämä on vain prosessi. Nesteet virtaavat kehossa. Sähköiset impulsit liikkuvat aivoissa. Kaikki on koko ajan liikkeessä. Ja ihmisellä on koko ajan halu tehdä jotain. Täytyy koko ajan mennä johonkin. Paikallaan ei voi olla, koska se juurikin on pieni muotoinen kuolema. Aina täytyy tahtoa jotain. Esim. Nyt tahdon mennä jääkaapille ja syödä jotain. Sitten tulee taas uusi halu. Haluan mennä ulos. Jatkuvaa tahtomista siis. Ilman tuota tahtomista ihminen ei voi elää… On tämä elämä vaan niin kummallista, kun vaikka tietäisimme että kaikki on lopulta aika turhaa niin silti meillä on tuo tahtominen. Me jostain syystä olemme sellaisia olentoja että meidän on koko ajan tahdottava jotain… Ehkä hyvä niin… Ehkä tahto on ratkaisu elämän ongelmaan..?

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 09.06.2024 klo 18:37

Mun mielestä teologia on kristinuskon systeemi - ja systeemi on perisynti.

Siis, minun mielestäni joka ei ole taivaan totuus.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 10.06.2024 klo 08:10

HerKaramazov kirjoitti:
 

Haluisitko sä elää niin että tietoisuutesi olisi tietokoneen kovalevyllä? Ei olisi ainakaan ruokaan tai liikuntaan liittyviä juttua. Sähkön hinta olisi olennaista kylläkin.

No mieluummin kovalevyllä kuin tuhoutuneena. Jos on niin, että kuolemassa tietoisuus tuhoutuu täysin... En tiedä onko asia niin, mutta jos on, niin valitsisin kovalevyn mieluummin... Ja ottaisin pörssisähkön... 😃

 

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 11.06.2024 klo 17:39

En väheksy jos haluat olla ykkösiä nollia bittilevyllä ennemmin kuin "tuhoutuminen".
Mä en osaa kuvitella oleilevani kovalevyllä - en edes kvanttitietokoneen microsirussa absoluuttisessa nollapistessä.
Toisaalta tällä hetkelläkin voi olla niin että kuvittelen itseni luhtitalon keittiöön vaikka olenkin oikeesti jossain kvanttikentän bittitaivaassa kvanttisiruna.
Nooh, en ole kuitenkaan salaliitto teoreetikko - luotan olevani keittiössä.