Mielialalääkkeen vaihtamisesta ja toimimisesta
Lääkkeen vaihtoa
Toivoisin kuulevani kokemuksia masennus-/ahdistuslääkkeiden vaihtamisesta, tai palaamisesta entiseen lääkkeeseen. Olen itse käyttänyt alkuvuonna 3,5 kk Cymbaltaa, jonka käytön lopetin kun olo oli jo niin hyvä. Siis aivan liian aikaisin. Kadun sitä nyt. Kesän alussa sain uusiutuneeseen masennukseen Cipralexin 10 mg, joka vaihdettiin Cipramiliin elokuun alussa. Nyt syön sitä 30 mg päivässä.
Tämä lääke ei mielestäni vaikuta ahdistukseen läheskään niin hyvin kuin Cymbalta. Lääkärini oli sitä mieltä, että katsellaan vielä kuukausi tuolla 30 mg annoksella ja mietitään sitten vaihtoa. Ehdotteli mahdollisesti Venlafaksiinia.
Osaako joku kertoa, että kannattaako kuukauden odottelu enää tässä vaiheessa, kun ahdistus ei ole taittunut tällä lääkkeellä nyt reilussa kuukaudessa? en haluaisin syödä huvikseen tuota sitalopraamiakaan vaan vaihtaa sen johonkin toimivampaan lääkkeeseen. Itse voisin vaikka palata Cymbaltaan, vaikkakin se vei seksihalut ja kyvyt mennessään. Ahdistus vain on niin sietämätöntä. Enkä haluaisi joka päivä syödä rauhoittaviakaan.
Käyn siis päivittäin töissä ja elän ihan normaalia elämää. Ainakin yritän elää. Haluaisin vain saada ahdistuksen kuriin kunnollisella lääkkeellä. Onko paluu Cymbaltaan mielestänne järkevää ja mahdollista? Tuo Venlafaksiini on hiukan ristiriitainen lääke mielestäni siksi, koska kovin monella näyttää olleen aivan tajuttoman vaikeata vierottautua siitä irti.