MIELI Kriisichat

MIELI Kriisichat

Käyttäjä Ylläpitäjä 2 aloittanut aikaan 05.01.2024 klo 08:59 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Ylläpitäjä 2 (Tukinet Ylläpito) kirjoittanut 05.01.2024 klo 08:59

Kyseessä on sama tuttu aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisi- ja ongelmatilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa. Palvelu on maksuton ja siellä voi asioida anonyymisti.
Chat on avoinna entiseen tapaan ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21. Tervetuloa keskustelemaan!

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 8 kuukautta, 3 viikkoa sitten. Syy: muutettu otsikko nimenmuutoksen vuoksi
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 20.08.2024 klo 09:23

Huolia, murheita ja asiat solmussa❓

Tule keskustelemaan niistä aikuisille suunnattuun kahdenkeskiseen MIELI Kriisichattiin, joka on Tukinetissä tänään tiistaina 20.8. klo 15-19

#keskusteluapu #kriisi #mieli #mielenterveys #tukinet

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 26.08.2024 klo 09:40

MIELI Kriisichat on Tukinetissä aina ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21.

Kyseessä on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa.

#mieli #kriisi #keskusteluapua #mielenterveys #yksilöchat

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 29.08.2024 klo 09:04

Viikon viimeinen aikuisille suunnattu MIELI Kriisichat on Tukinetissä tänään torstaina 29.8. klo 15-21!

Olipa mieltäsi painavat asiat isoja tai pieniä, niin meillä on sinulle aikaa. 💚 Chat toimii anonyymisti ja maksutta.

#keskusteluapua #mieli #mielenterveys #yksilöchat

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 02.09.2024 klo 12:17

MIELI Kriisichat on Tukinetissä tälläkin viikolla tutusti ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21.

Kyseessä on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa.

#mieli #kriisi #keskusteluapua #mielenterveys #yksilöchat

Käyttäjä Carppis kirjoittanut 23.09.2024 klo 15:54

Hei.

Olen sairastanut vaikean masennuksen 90-luvulla. Tuolloin olin todella huonossa kunnossa viitisen vuotta. Nyt taas vuoden 2022 keväällä, ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta, sairaustui masennukseen. Olen saanut julkisella puolella keskusteluapua psyk. sh:n kanssa tunnin keskimäärin kuukausittain keskustellen. Minulle on mennyt nämä pari ja puoli vuotta masennuslääke, ahdistukseen myös lievä rauhoittava lääkitys sekä epilepsialääke ahdistukseen.

 

Vuoden sisällä on ilmennyt uutena asiana vakavat paniikkikohtaukset, esim. kaupoissa tai vaikkapa tietoisuudesta siihen, että esim. kuukauden päästä pitää osallistua esim. syntymäpäiväjuhlille tai hautajaisiin. Paniikki ja ahdistus on suorasstaan raastavaa.

 

No nyt olen viikon kuluttua etänä ensimmäisen kerran keskusteluissa 2000-luvulla psykiatrin kanssa, ja tuo mahdollisuus tulee kreivin aikaan, sillä lähisukulaiseni ovat nyt kertoneet olleensa jo vuosikymmeniä varmoja siitä, että sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Olemme sulassa sovussa käyneert etänä asioitaa läpi, ja minun on pakko myöntää, että elämäntarinani on ollut80-luvusta asti amanian ja masennuksen vuoristorataa.

 

Tuo uusi mahdollinen dg. ahdistaa ja lääkityskin pelottaa jo etukäteen. Minulla on itsetuhoisia ajatuksia ja etenkin voimakkaita kuoleman toiveita.

!990-luvulla oli kaksi itsemurhayritystä ja nyt pelkään, että kolmas kerta toden sanoo.

 

Eli, alustukseni liittyy kysymykseen, miten ja mistä saan apua ja vertaistukea biboon? Olen varma, että diagnoosin tulen saamaan. Historian tapahtumat kohdallani ovat juuri kuin oppikirjasta kyseiseen diagnoosiin sopivia. Olen yksineläjä ja asun nelijalkaisen lemmikkini kanssa, jota onkin ainoa elämässä kiinni pitävä voima.

Vertaistukea ja asiallista keskustelua toivoisin aiheesta.

 

P.S. Olen alkoholin kohtuukäyttäjä, eli vain pari kolme annosta juhlapyhinä. "Viinaan en siis murheitani ole hukuttanut, enkä hukuta.

 

t. Carppis

 

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 01.10.2024 klo 15:42

Kata_K kirjoitti:
MIELI Kriisichat on Tukinetissä tälläkin viikolla tutusti ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21.

Kyseessä on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa.

#mieli #kriisi #keskusteluapua #mielenterveys #yksilöchat

MIELI Kriisichatissä on tänään  ti 1.10. paljon päivystäjiä paikalla, eikä jonoa tällä hetkellä. Klikkaa itsesi juttelemaan ja purkamaan elämän solmuja ja kriisejä.

Sivun vasemmassa laidassa näet MIELI Kriisichat -lätkän, jota painamalla pääset juttelemaan. Jos lätkä ei näy heti, niin päivitä sivua. 

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 07.10.2024 klo 14:28

MIELI Kriisichat on Tukinetissä tälläkin viikolla ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21.

Kyseessä on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa.

#mieli #kriisi #keskusteluapua #mielenterveys #yksilöchat

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 10.10.2024 klo 14:48

Tänään Maailman mielenterveyspäivänä 10.10. MIELI Kriisichat on avoinna Tukinetissä klo 15-21. 

Kyseessä on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa. tukinet.net

#mieli #kriisi #keskusteluapua #mielenterveys #yksilöchat

 

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 16.10.2024 klo 12:22

MIELI Kriisichat alkaa Tukinetissä klo 15 ja näin keskiviikkoisin chat jatkuu klo 19 asti!

Kyseessä on aikuisille suunnattu kahdenkeskinen chat, jossa voi keskustella elämän kriisitilanteista kriisityöntekijän tai koulutuetun vapaaehtoisen kanssa.

#mieli #kriisi #keskusteluapua #mielenterveys #yksilöchat