Mielensairaus, pakkoajatus/ajatella
Tervehdys
Kirjoitan (puhun) ensimmäistä kertaa asiasta minnekkään/kenellekkään, viimeisen parin vuoden aikana olen enemmän ja enemmän uponnut syvemmälle omiin ajatuksiini. Ajattelen asioita melkein lakkaamatta, heti herättyäni aivot alkavat juosta ylikierroksilla käsitellen erilaisia asioita, positiivisia, negatiivisia, aggressiivisiakin, kuvitteellisia fantasioita, todellisia tapahtumia. Ajatukset voivat käsitellä melkein mitä vain.
Kaikilla varmasti näin on mutta tämä on jatkuvaa ja menee välillä jopa yksinpuheluksi tai keskusteluksi oletetun henkilön kanssa. Eli se ajatus/fantasia/mikä hyvänsä on niin voimakas sillä hetkellä että se tulee ulos asti puheena.
Masennustestit näyttävät ’vaikeaa’ masennusta, jota olen pidemmän aikaa jo epäillytkin tai tiennyt.
Asun yksin, olen asunut yksin koko elämäni käytännössä. (Olen siis mies, yllätys yllätys)
Selviän sosiaalisista tilanteista mutta arkuutta on niihin liittyen siltikin ja jonkin sortin ahistusta kun joutuu menemään bussiin tai paikkaan missä on paljon ihmisiä.
Olen nyt yrittänyt etsiä nimeä tälläiselle sairaudelle mutta en ole vielä kyennyt löytämään, tähän asti olen välttänyt edes etsimästä tietoa, ehkä siksi että olen halunnut lykätä ratkaisua. Ei kai kukaan halua myöntää olevan menettämässä mielenterveyttään tai olevansa hullu ☹️
Siinäpä se, elämäni tällä hetkellä.