Mielenkiinnoton maailma
Kirjoitan taasen tänne, vaikken nyt välttämättä näe sille edes suurempaa tarvetta. Olen töissä paikassa, jossa viihdyn ja potilaat pitävät minusta. Saan lähes poikkeuksetta vain hyvää palautetta työstäni. Tulen toimeen työkavereideni kanssa ja he tulevat ymmärtääkseni toimeen minun kanssani. Esimiehenikin pitää minusta ja tavastani työskennellä ja miksipä ei pitäisi. Olen ammattitaitoinen, ammatillinen, joustava ja vastuullinen.
Minulla on tällä hetkellä neljä viehättävää naishenkilöä, joita olen hieman tapaillut, tai tapailen. Ei kuitenkaan mitään vakavampaa. Ongelmani on, ettei kukaan näistä henkilöistä oikeastaan kiinnosta minua. Ajattelen lähinnä vain sitä miltä itse näytän, kun minulla on kaunis seuralainen. Tietysti olen kohtelias ja kaikin puolin hyvätapainen. En ole hyvin pitkään aikaan varsinaisesti ihastunut keneenkään muuhun, paitsi itseeni. Itseeni jaksan ihastua aina vain uudelleen ja uudelleen. Kaipaan sitä aikaa, kun vielä joskus ihastuin johonkin toiseenkin ihmiseen. Ehkä.
En ole täysin varma, sillä monesti minulla on tunne, että minulle riittää, kun saan katsoa itseäni peilistä. Rakastan peilikuvaani, ystävällisyyttäni, rehellisyyttäni, älykkyyttäni, kärsivällisyyttäni, fyysistä suorituskykyäni, vuorovaikutustaitojani, omaa erinomaisuuttani. Rakastan sitä, kun minuun ihastutaan. Voisin edetä pidemmälle ja ottaa sänkyynikin kenet tahansa noista neljästä naisesta, mutta en halua. Minulle riittää se, että voisin tehdä niin. Voisin myös harrastaa yhden yön suhteita, jos haluaisin, mutta ne eivät sovi moraaliini. Harrastan kuitenkin sitä, että monesti saatan mennä baariin ja illan aikana iskeä jonkun viehättävän oloisen naisen. Sen jälkeen, kun olen voittanut tämän kiinnostuksen ja tiedän, että hän lähtisi mukaani, en etenekään sen pidemmälle.
Tokihan minä tiedostan, että kirjoitukseni vaikuttaa ylimieliseltä roskalta ja niinhän se onkin. Tämäkin asia vain lisää positiivisia tuntemuksiani itsestäni, siis se, että tiedostan taipumukseni hieman ylimieliseen ajatusmaailmaan. En tietenkään kuvittele olevani täydellinen. Tunnen omat heikkouteni ja pyrin kehittämään itseäni jatkuvasti.
Tämä kirjoitus olisi mahdollisesti helposti tulkittavissa narsistin kirjoittamaksi, mutta en itse usko siihenkään. Olen mielestäni narsismin yläpuolella. Toiminnallani en koskaan tietoisesti loukkaa ketään, vaan päinvastoin myötävaikutan omilla vaatimattomilla teoillani siihen, että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla. En edelleenkään näe miksi kirjoitin tämän. Ehkä halusin lukea kirjoitukseni itse ja todeta, kuinka pihalla todellisuudesta olenkaan. Haluaisin myös palauttaa mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja sitä asustaviin ihmisiin, sillä minulla on vahva tunne, etteivät ne kiinnosta minua pätkääkään.😞