Heips!!
Kiitos, kun jaksat vastailla. Joo olen yrittänyt unohtaa kaiken pahan, mitä on tapahtunut. Aina on velvollisuudet kutsuneet, eikä ole ollut varaa romahtaa. Siksi se niin yllättävää olikin, kun se romahdus iski. Saan pomoani kiittää siitä, että hän laittoi mut lääkärille ja sitä myöten olen hakeutumassa psykoterapiaan. Olen aina pyrkinyt tuomaan iloa läheisilleni ja ympäristölleni ja olla se kannustava persoona. 🙂
Harmi vaan, että olen niin väsynyt, etten jaksa hymyillä samalla tavalla kuin ennen. Mä mielelläni kuuntelen muita, mutta en osaa ilmaista itseäni, että tulisin ymmärretyksi. Pidän itseäni erittäin tylsänä henkilönä. 🤔 Olen ollut niin luottavainen ihmisten suhteen ja niin naiivi, että luulen, että otsassani lukee kusetettava.
En oikeasti tiedä, kuka minä olen. En tiedä, mitä tein lapsena väärin, kun luulin, että äiti tappaisi minut. Tai se, kun raiskaus tapahtui ja muuttui hyväksikäytöksi. Ne on asioita, mitä olen kantanut sisälläni ja joka nyt nujertaa minut. En aina uskalla nukkua, kun menneet tulevat uniin.😴
Enkä ole vielä varma pääsystä psykoterapiaan. Pelkään, ettei minua huolita, että minut taas petetään. Teenkö itsestäni siellä pellen? Nämä on vaan mun tyhmiä ajatuksia. En luota itseeni.
Sairaslomalla en ole. Se tuntuisi rangaistukselta, jos joituisi saikulle. Sitten olisi vielä vaikeampi mennä takaisin töihin saikun jälkeen. Edelleen sama ongelma kuin ekassa viestissä: en todellakaan tiedä, mitä mun kuuluu sanoa ja tehdä. Tuntuu, että mä tukehdun.