Vihreäsilmälle🙂🌻
Siitä on jo pari viikkoa, kun minulle vastasit tässä ketjussa. En tiedä luetko tätä enää😑❓, mutta KIITOS, kun huomasit minut. Voisin nyt kommentoida vastaustasi:
Kyllä minulle on ihan suoraankin sanottu, ettei mun 'tulis jauhaa samaa vanhaa'. Olen myös kuullut, että jotkut eivät ole minuun yhteydessä, kun eivät itse jaksa kuulla vaikeista asioistani (ja toisaalta ovat NIIN huolissaan minusta). Tosin, tiedän olevani ihminen, joka herkemmin kuuntelen muita kuin puhun itsestäni. Riippuu kyllä tilanteesta. Otan jotenkin liikaakin toiset huomioon noin yleensä ottaen. Joku opittu malli kai. Toisaalta, nekään ihmiset, joille kerron vaikeuksistani tai pahasta olostani, eivät kysele tai kaipaile missään vaiheessa jälkeenpäin, joten on tullut sellainen olo, etteivät ihmiset todellakaan välitä.
Minun masennukseni on tullut jotenkin hiljalleen samoin kuin ystävät ja läheiset ovat putoilleet pois ajan myötä. Viimeisimmät siten, etten enää minäkään jaksa olla aloitteentekijä, kun eivät enää koskaan soita tai pyri tapaamaan. Itse taas jaksan sen verran huonosti, etten ainakaan jaksa 'esittää iloista' yhtään kenellekään. Joskus toki olenkin iloinen, ja silloin olen enemmän tekemisissä ihmisten kanssa. Iloisena tosin masentuneen maailma ei ole päällimmäisenä vaan itsekin iloitsen ja nautin 'siitä terveen olotilasta'. Mutta juuri yksinoloon, lamaan, ahdistaviin aikoihin, pahaan oloon, jne. kaipaisin IHMISIÄ.
Nyt on lamaannuksen jälkeen enemmän ahdistava vaihe, mikä on tosi rankka kestää. Sain varattua lääkäriajan (siis lääkärin puhelinajan ensin ja sitten ko. lääkäri soitti ja varsinaista lääkäriaikaa voi sitten varata), mutta sen sai vasta puolentoista kuukauden päähän. Tämän kuun lopulla on varattuna yleislääkäriaika ihan 'perusjuttujen' tarkistuksiin (kuten veriarvot -nekin kun joskus selittävät väsymystä) ja muutenkin tähän pahaan olooni liittyen (sitä varatessani en vielä ollut yrittänytkään saada erityislääkäriaikaa). Todella vaikea on päästä lääkäriin, vaikka on tosi paha olla. Menin kyllä viikko sitten päivystykseen ahdistukseni ja itkuisuuteni takia; ainoa hyöty siitä oli, että sain uuden reseptin nukahtamislääkkeelleni (mitä minulla vielä on mutta mitä olen nyt poikkeuksellisesti joutunut käyttämään joka ilta varmaan jo parin viikon ajan). Lääkäri ei tuntunut ymmärtävän päivystykseen tuloani...
Mahtaakohan tässä ketjussa joku kirjoittaa vielä, vaikka aloittaja ei kirjoittelekaan?😑❓ Vai, pitäisikö aloittaa oma masennusaiheinen ketju
Vihreäsilmän sanoin: tsemppiä meille🙂👍