Masennuslääkkeen lopetusoireet
Hei!
Olen tämän vuosia kestäneen kuntoutumismatkan aikana kohdassa, jossa pystyin lopettamaan masennuslääkityksen 7,5 vuoden syömisen jälkeen. Olen muutaman kuukauden pienentänyt annosta pikkuhiljaa ja vähän yli viikko sitten lopetin Cipramilin eli Sepramin syönnin lopullisesti.
Haluan nyt tässä kertoa, että mitä lopetusoireita minulle on tullut. Viikko meni ennenkuin oireet alkoivat. Palelua, pahoinvointia, keskittymiskyvyttömyyttä, pieniä sähköiskuja aivoissa, jotka tuntuvat päänsärkynä ja todella erikoisena sellaisena. On myös vaikea saada unta, hermot ovat kireällä, kun koko ajan kuvotuttaa ja päätä koskee ja palelee niin, ettei mitään tolkkua. Oireet kestävät muutamasta päivästä kolmeen viikkoon, näin ymmärsin. Olo on aika hirveä, mutta se hirveä olo on enemmän fyysistä kuin psyykkistä. Minulle jää vielä yksi lääke, joka on päälääkkeeni ollutkin. En olisi koskaan uskonut pääseväni tähän hetkeeen, että kärsisin lopetusoireista. Vaikka olo on hirveä, niin tämän kyllä kestää, kun edessä on arki ilman masennuslääkkeen vaikutusta.
Haluan kuitenkin korostaa, että sain lääkkeestä avun ja söin sitä kauan ja tarvitsin sitä. Nyt en terapian jälkeen sitä enää tarvitse ja olo on uskomaton. Kirjoitan tänne jatkoa näiden oireiden kansas olemisesta ja kerron, kun tämä on lopullisesti ohitse.