Masennus on muuttunut erilaiseksi?
Sain masennusdg:n pari viikkoa sitten ja heti aloitettiin mieliala- ja nukahtamislääkkeet.
Onko kellään ollut seuraavanlaista vaihetta, kun on lääkitys aloitettu?
Tämä on kyllä aivan outoa. Lääkityksen myötä on itkukohtaukset on loppuneet melkein kokonaan, mutta olo muuttuu kokoajan vain oudommaksi.
Käyn aivan kierroksilla, olen ruennut liikkumaan (liikaa?) ja rauhoittuminen on tosi vaikeaa. Välillä tulee näköhäiriöitä (vaikea tarkentaa tekstiin tms) ja sisällä oleva ”masennusmöykky” ei häviä minnekkään.
En halua olla tekemisissä ihmisten kanssa, en tuttujen enkä tuntemattomien. Kaupassa käyntikin on alkanut tuntua ahdistavalta.
Lääkäri sanoi, että kohta lääkkeiden paras vaikutus on näkyvissä ja touhuile sellaisia asioita mitkä tuntuvat hyvältä. Minä haluaisin kävellä, juosta, jos istun tuntuu että on pakko heijata ja heilua, tehdä vaikka vatsalihasliikkeitä. Energiaa pursuaa ja toisaalta väsyttää ihan kauheasti ja kaikki paikat on jo kipeenä. Jos menen sänkyyn ilman nukahtamislääkettä, niin nukkuminen ei onnistu.
Puolisolle yritän näyttää, että asiat on suunnilleen ok. Se kyllä tukee, mutta en halua että se huolestuu suotta. Pelkään, että tämä olo ei lopu ja sitten tapahtuu jotain. Mitä?
Ja minä olen kertonut lähimmille että olen masentunut. Voi itku. Haluan parantua. Käyn lääkärissä ja siellä ei ole huolestuttu olotilastani. Mutta minua alkaa pelottaa.
Jos jollain ollut samantapaista oloa, niin lohduttaisi kuulla, että miten se meni ohi 🙂👍