Masennus ja ystäväpula
Koko elämä ahdistaa, joka hetki on paha olla, itkettää silloin tällöin. Kropassakin tuntuu tää paha olo: sydänoireet, unettomuus, vatsaoireet vaivaa. Ja kaikki johtuu työstäni ja siitä, että olen suorastaan asunut työpaikallani kaikki viime vuodet. Oma perfektionismi ja työpaikan hektisyys ja siellä paineet suoriutua vaikka mistä on tään kaiken takana. Ensi kertaa elämässäni n. 4-kymppisenä naisena hakeudun psykologinkin asiakkaaksi. Oma muutoin puolisona hyvä mies ei ymmärrä fiilistäni. Kokee, et kotiin ei ole lupa jäädä sairastelemaan eikä ainakaan hyvästä asemasta poiskaan yrittää hakeutua. Tuntuu, et miehelle merkitsee eniten perheen taloudellinen toimeentulo, ei mun tämänhetkinen henkinen tilanne elämäs. Ite kykenen kyllä vaatimattomampaankin elämään ja tiedän, et myös miehen palkalla elettäis, vaikka vähän joutuiski euroja tarkemmin laskemaan. Vihaan koko työtäni niin paljon, koska se on pilannut mun terveyden. Unen saamiseksikin joutuu turvautumaan nykyisin lääkkeisiin. Avioerokin on mieles käynyt, kun mies ei ymmärrä tätä mun paskaa olotilaa sit yhtään. En voi edes kotona puhua ahdistuksestani, koska mieheni ajattelee et täyspäiset ihmiset ei sekoo tälleen eikä sellasta ku masennus ole hälle olemassakaan. Vaikka mieheni muuten on hyvä mies, niin se puoli miehessäni syö mua naisena ja saa ahdistumaan vieläkin enemmän kun täs joutuu kokemaan, et ei saa sit yhtään ymmärrystä tälle omalle fiilikselleen. Tulee olo et haluun vierelleni miehen joka oikeasti ymmärtää elämän tätäkin puolta, et voi henkinen tasapaino joskus pettää. Olis edes tosiystävii, joille avautua, mut ku ei ole edes niitäkään. Puolitutuille puolestaan ei ole kiva avautua. Olen niin yksin työuupumiseni kanssa. Koen myös häpeää tästä omasta tilanteestani, koska ei ole ketään muuta kuin psykologi elämäs jolle voi puhua olostaan. Kotonakin pitää pyrkii pitää tunteet sisällään, ku muuten mies itkukohtauksen tullessa kysyy et mikä nyt taas on. Eli joka hetki pyrin vain keräämään itseni ja pahaolo sisälläni vain kasvaa.