Moi.
Onpa kurjaa kuulla et vointi on lähteny laskuun noiden parin päivän jälkeen. Muuttuuko se ihan yllättäen vai antaako jotain varomerkkejä tulemisestaan? Vai sattuiko jotain mikä ehkä laukaisi ton?
Mulla itselläni vointien vaitelut on tosi ailahtelevaisia, joskus voi mennä kuukausi ihan masiksessa ja olla 3kk ihan hyvää ja kaikki on ihanaa. Välillä vaihtelut on ihan tuntikohtaisia, välillä vaihtelee viikottain, ja en koskaan saa kiinni laukaisevasta tekijästä.
Yksin jääminen tuskin koskaan on paras vaihtoehto, sillon ne kaikki masentuneet ajatukset vaan syvenee.. vaikka ymmärrän kyllä että halu jäädä olis kova.
Entä jos kävisit olemassa jonkin aikaa ystäväsi kanssa?
Ottaisit vähän niinku tavoitteen siitä puolitiestä, lupaat itsellesi et ei tartte kun käväistä olemassa(tunnin, kaksi, puoli tuntia?), mutta toisaalta et jätä menemättäkään. Auttaisiko se? Jos teidän illanistujaisiin kuuluu alko, ni suosittelen limulinjalla menoa.. monesti tuo viisastenjuoma pahentaa jo valmiiks masentunutta mielialaa.
Masentunut mieli tekee kepposiaan ja saa monesti asiat käännettyä negatiiviseen ajatteluun olipa kyse mistä tahansa. Luulen että tuo on myös syypää siihen, että kaikki kommentit tuntuu loukkaavilta tms. / ottaa ne itseensä.
Mä nimittäin huomaan masentuneena et esim ulkona käydessä, kuvittelen et jokainen vastaantulija puhuu/ajattelee just musta pahaa. Vaikka kuinka järkeilen, että asia ei oo niin.. niin silti mieli tekee kepposiaan.
No ei tuo sinun tarvittavan käyttö kyllä liialta tunnu, ehkä jopa päinvastoin, tai ainakin normaalilta.
On outoa että niin nihkeesti myöntävät.. luulis et tukisivat silläkin sitä et pääsisit tuosta hankalimmasta olosta yli. Ja kyllähän ne apteekissakin näkee milloin oot lääkettä hakenut.. ja sen että käyttö on normaalia eikä oo pelkoa ns. väärinkäytöstä. Kannattaa ehkä ottaa puheeksi toi vielä.
Jos on ollut jtn väärinkäyttöö ni sillo ne yleensä on nohkeempiä noissa, mut sulla ilmeisesti ei oo?
Mulle melkeen väkisin tuputetaan taas reseptiä kouraan, ja oon ite aika lääkekielteinen etten haluis ottaa, vaikka välillä olisi oikeesti tarvekin. On ollut pakko opetella joustamaan, että pää kestää.
Sun alakuloinen olo ja masennus se siellä taas huutelee. Sinä OLET TÄRKEÄ SAADAKSES apua. Todellakin. Jokainen on, ja ansaitsee avun kun sille on tarve. Voisitko yrittää soitella perään, että missä aika viipyy? ja kertoa että olosi on noin kurja että haluaisit avun nopeesti.
On aina kauheen surullista kuulla, miten masentunut/ahdistunut tai ylipäätään sairas ihminen joutuu taistelemaan oikeuksistaan, ja nimenomaan kun siihen ei olisi todellakaan voimia.
Toivon että pääsisit tapaamaan ystävääsi edes hetkeksi, se voi tuodakin pienen hetkellisen hyvänolon tunteen itsellesi, vaikka se ei sille nyt tunnukaan. Anna sille kuitenkin mahdollisuus🙂
Ja toivon todella että saisit ajan nopeasti sinne psykalle.
Onko asuinkunnassasi/kaupungissasi sellasta ns. akuuttipalvelua minne voi soittaa hädän yllättäessä tai jos et enää kertakaikkiaan jaksa? Ja jos ei ole, niin 112:seenkaan soittaminen ei ole häpeä. Pääasia että haet itselles sillon kiireesti avun.
Käsittääkseni noihin kaupunkien akuutti-ihmisille soiton yhteydessä voi ainakin täälläpäin saada keskusteluajan ja tilannearvon omasta pärjäämisestä.
Toivon älyttömästi jaksamista viikonloppuusi☺️❤️ pärjäile ja pidä huoli itsestäsi niin hyvin, kuin pystyt. *halaus*