Mania?

Mania?

Käyttäjä Vero aloittanut aikaan 15.07.2024 klo 07:21 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Vero kirjoittanut 15.07.2024 klo 07:21

En ole nukkunut kahteen päivään ollenkaan ja sitä ennen heräsin nukkumaanmenoajasta riippumatta klo 5 aamulla. Rahaa on kulunut ihan suunnattomat määrät kaikennäköiseen nettiosteluun ja uusia ideoita hankinnoille vaan pukkaa päälle. Kymmenen vuotta sitten sain masennusdiagnoosin, mutta masennuksesta ei ole tietoakaan. Olen tehnyt merkittäviä muutoksia ulkonäkööni viimeisen viikon aikana ja lisää muutoksia on jo suunnitteilla. Koko ajan tekee mieli hankkia kaikennäköistä ja uusia ideoita puskee päähän koko ajan. En pysty keksittymään kunnolla mihinkään! 

Masennukseni on aaltoillut ennenkin: välillä on ollut parempia kausia ja välillä ollaan taas ihan itsemurhan partaalla. Tällaista vimmaa en kuitenkaan ole aiemmin kokenut.

Pari viikkoa sitten aloitettiin pienellä annoksella Mirtazapin. Onko tämä vain kohonneen mielialan, ja lääkkeen tehokkuuden merkki, vaiko hypomaniaa/maniaa? Terapeuttini uumoili, että kyse on ensimmäisestä, mutta itsestäni hieman epäilyttää. En kuitenkaan ole menettänyt todellisuudentajuani ja ymmärrän kyllä, että esim. rahaa on mennyt liian paljon. 

Olenkohan vain luulotautinen. En uskalla vielä mainita lääkärilleni tästä.

Käyttäjä skitsoaffektia! kirjoittanut 22.07.2024 klo 22:23

Mulla on maniaa ja on tälläkin hetkellä. Nukahdan yleensä näihin aikoihin tehokkaisiin lääkkeisiin, mutta nyt ei väsytä ja tuntuu, että vielä pitäisi jotain tehdä. En kestä paikallaan ku ihan hetken. Mut tsemppii sulle ja hyvää yötä ja kauniita unia!

Käyttäjä Vero kirjoittanut 25.07.2024 klo 10:15

Kiitos vastauksestasi, skitsoaffektia! Kiva kuulla, että pystyt kuitenkin nukkumaan. Tsemppiä myös sulle!

Ja joo, kyllä mä tiesin että tuo oo mitään pysyvää. Eilen tultiin ryminällä alas taas. Olo sen kummempi tänäänkään. Itsetuhoiset ajatukset jyllää ja elämä tuntuu päämäärättömältä. Luulin ehkä pienen hetken, että oon päässy masennuksesta eroon, mutta se oli turha luulo. Kaikki on samantekevää.

Käyttäjä skitsoaffektia! kirjoittanut 25.07.2024 klo 16:20

Kiitos vastauksesta! On se sentään hyvä, etten ole ainoa.

Minun on pakko yrittää öisin nukkua, siitä voi seurata vaikka epileptinen kohtaus, niin kuin aiemmin kävi. Onneks on iltalääkkeet tehokkaat.