Mahdollinen avioero ahdistaa

Mahdollinen avioero ahdistaa

Käyttäjä Emmastiina aloittanut aikaan 17.05.2022 klo 20:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Emmastiina kirjoittanut 17.05.2022 klo 20:50

Parisuhteemme on kriisissä. Mieheni ja minä olemme alle nelikymppinen pari, 11 vuotta yhdessä, naimisissa, ei lapsia. Pari vuotta sitten kärsin terveysongelmista. Jouduin gynekologiseen operaatioon. Halusin keskustella mieheni kanssa mahdollisimman paljon kaikesta, ettemme etääntyisi ja jotta seksielämämme, joka oli ollut hyvällä mallilla, ei kärsisi. Ahdistuin entistä enemmän, kun mieheni hermostui ja kimpaantui, minun ”takertuessani liikaa” hänen mielestään. Yritin jotenkin sinnitellä koronavuosien läpi, mutta tunsin olevani yksin sairauden pelon kanssa. 

Syyllistyin henkiseen pettämiseen. Viestittelin somessa erään miehen kanssa. Kerroin ongelmistani ja sain hänestä kuuntelijan. Juttelimme myös harrastuksista, kirjoista ja elokuvista.Tapasimme kerran, kävimme kahvilla. Tiesin, ettei välillemme voisi kehittyä mitään fyysistä suhdetta. Mutta viestiemme sävy oli välillä flirttaileva. Tunsin syyllisyyttä ja lopetin viestittelyn. Vähitellen tervehdyin ja mieheni ja minun suhteeni alkoi normalisoitua. Sain tukea lukemisesta ja kävin juttelemassa terapeutin kanssa. Nyt mieheni kuitenkin sai tuon suhteen selville ja on raivoissaan. Ei tiedä, miten haluaa jatkaa elämää. Rakastan häntä enkä haluaisi erota. Olen tosi ahdistunut tilanteesta.

 

Käyttäjä Emmastiina kirjoittanut 17.05.2022 klo 21:03

Tämän oli tarkoitus tulla parisuhteet, koti ja perhe   -aihealueen alle.

Käyttäjä Emmastiina kirjoittanut 17.05.2022 klo 22:56

Voikohan tämän tekstin siirtää tuon aihealueen alle?

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 18.05.2022 klo 09:40

Emmastiina kirjoitti:
Voikohan tämän tekstin siirtää tuon aihealueen alle?

Hei nimimerkki Emmastiina,

Ei haittaa vaikka teksti on täälläkin. Voihan olla, että täälläkin on henkilöitä, joilla on vastaavan kaltainen tilanne.