Maanis-depressiivisyys
Olen juuri saanut tietää sairastavani maanis-depressiivistä sairautta eli toisella nimellä bipolaarinen mielialahäiriö. ☹️ onko kellään kokemusta millainen tämä tauti on ja mit’ tuleman pitä, että pystynkö edelleen pysymään täyspainoisena työelämässä ja onko lääkitykset miten haitallisia elimistölle? Psykiatri teki tuon diagnoosin kun minulla on nyt olu useamman kuukauden ajan että mieleialat ailahtelee laidasta laitaan ja elämä tuntuu sen takia olevan pois raiteiltaan. ☹️ lääkitys minulle aloitettiin mielialaa tasaava lääke ja mielialaa kohenntava lääke mutta sitä tämä lääkäri ei sanonut pääseekö tästä lääkityksestä milloin eroon vai onko tämä nyt sit loppuelämän lääkitys??
Itse suhtaudun noihin lääkkeisiin todella negatiivisesti sillä pelkään että ne tuhoaa ihmisen ja tekee ihmisestä työkyvyttömän..onko kellään kokemusta että voiko tämän taudin kanssa olla aivan täyspainoinen työntekijä vai aiheuttaako nuo lääkkeet ennenmmin tai myöhemmin työkyvyttömyyden..? ☹️
En todellakaan tiedä miten tästä parantua, en kyllä noita lääkkeitä haluaisi käyttää mut kuulema se on pakko muuten en voi elää tasaista elämää. ☹️