Onko täällä muita, jotka ajattelevat kuoleman tuovan rauhan kaikkien ongelmien keskelle? Itsellä elämä mennyt aivan pilalle erinäisistä syistä, ahdistaa jatkuvasti ja tunteet ailahtelevat. Asia on mennyt siihen pisteeseen, että olen rauhallinen kuolemaa ajatellessa. Ehkä se tuo rauhaa.
Sattuu vain ajatella mitä se aiheuttaa muille. En välitä pätkääkään mitä minulle tapahtuu, mutta en tiedä miten perheelleeni ja lähimmäisille ystäville kävisi, kuinka he reagoisivat. En nyt mene sen erityisemmin yksityiskohtiin, mutta tietääkseni minulle on jotain ”jatkohoitoa” luvassa. Asian laita vain on se, että muut uskovat ja haluavat minun ”pelastuvan”. Entä kun en itse jaksa uskoa ns. pelastumiseen? Olen hyväksynyt sen, mitä on tapahtunut tai mitä tulee tapahtumaan.
En täysin osaa pukea tunteitani sanoiksi, en koskaan ole osannut. Tästä seurauksena on se, että en koskaan ole osannut puhua ongelmistani ja nyt alkaa vähitellen olla hieman myöhäistä. Mutta pohjimmainen tunne on tämä: elämä on monimutkaista. Eläminen on vaikeampaa kuin kuoleminen. Luovuttaminen on helppoa.
Onko ketään kuka ymmärtää oloani?