loppuun asti ajatellut
Hei kaikki! olen 5vuotta sitten kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön sairastunut mies. Sairastuessani olin onnellisesti naimisissa ja neljän vilkkaan lapsen isä. Valitettavasti sairastumiseni alkua hoidettiin masennuksena…..niin mentiin vuosi..sitten hoito loppui ja minulle jäi isokasa lääkkeitä ja ohje lopettele varovasti. Minä tein niin ja lopetin sitten lopulta lääkkeet. Pian tulokset näkyivät ….romahdin täysin ja yritin ensimmäisen kerran itsemurhaa…..Vaimoni ei kestänyt sitä vaan hän jätti minut (ei voinut ottaa riskiä että lapset löytävät minut joku päivä kuolleena) ymmärrän häntä. Minulle seurasi siitä lääkärini sanoin erittäin bropmelatiiviinen yksinäisyys. Seurasi oikein kunnollinen sairaalakierre 14kertaa 3 vuoden aikana. Lukemattomia lääkkeitten ylianostuksia ja itsemurha yrityksiä toinen toisensa perään. Kahdesti olen jo ollut tosi lähellä onnistua, ensimmäisen kerran otin 1050 pilleriä kerralla. Vietin useita vuorokausia teho-osastolla ja samoin sisätauti osastolla. Toisen kerran hirtin itseni ollessani suljetulla osastolla sairaalassa, vain se että toinenkin potilas oli päättänyt tulla yöllä tupakalle esti aikeeni, hän kerkesi hälyttää apua ja olinkin jo tajuton kun minut nostettiin hirrestä…….no..nykyisin menee jo muuten paremmin. Olen sairaseläkkeellä ja kaikki pitäisi olla hyvin…on apuverkosto kunnossa…ajat MMT:lle ja niin pois päin… Mutta kun ei ole….Ongelmani on siinä että olen liian sosiaallinen yksilö. Olen jo viisivuotta yrittänyt totutella olemaan ja asumaan yksin vaan en opi. Yksinäisyys on väkevänä kanssani jokapäivä. Kavereita minulla ei ole eikä vieraita käy luonani. Lapsien kanssa yhteydenpito on minun varassani, he eivät soittele. Olenkin pikku hiljaa tullut siihen tulokseen että jotain on tehtävä, en halua elää enää 40v yksin. Kun katson oikein itseäni ja realiteetteja niin tulos ei ole hyvä. Olen 46vuotias velkasaneerauksessa oleva varaton mies. Lisäksi olen sairaseläkkeellä mielenterveysongelmien takia. Ei ole oikein suksee yhdistelmä jos ajatellaan vapaita naismarkkinoita. Olenkin päättänyt vakaasti että,… minulla on koira… nyt 11 vuotias, että kun siitä aika jättää niin sitten, on myös minun aika päättää tämä maallinen vaellukseni. Koen että sairauteni on tuominnut minut elämään elämäni yksin ja siihen en ole enää valmis. Kaipaan kipeästi, mutta en epätoivoisesti, hyvää ja toimivaa parisuhdetta mutta sitä ei minulle enää suoda. Sairauteni estää sen. Ainoastaan huoli koirastani estää minua tekemästä sitä jo tänään. En raaski viedä sitä lopetettavaksi ja se kuinka sen sitten käy jos minua ei enää ole, se vaivaa liikaa. Lisäksi haluan tehdä lähtöni läheisilleni mahdollisimman helpoksi. Aion tyhjentää asuntoni ja jakaa vähät tavarani maailmalle valmiiksi. Haluan myös itse maksaa ja suunnitella hautajaiseni, aina hautajais päivää myöten…..Näin olen suunnitellut täysissä sielun ja ruumiin voimissani ja uskokaa…olen miettinyt ja ajatellut asiaa paljon.