Liikaa ajattelen mikä ei ole totta

Liikaa ajattelen mikä ei ole totta

Käyttäjä Miksiminä aloittanut aikaan 13.09.2017 klo 11:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Miksiminä kirjoittanut 13.09.2017 klo 11:31

Hei! Ajattelin tänne kirjoittaa jos olo helpottaisi itselläni ja olisi kiva saada tietää etten ole yksin tämän asian kanssa..Liikaa ajattelen siis tosi sairaita juttuja jotka tunkeutuu päähäni ja silloin juuri kun olen yksin. Nämä on pahentunut silloin kun olen ollut juhlimassa ja tosiaan harvoin käyn missään. On ollut stressiä ja varmaan masennustakin vaikka en itse tiedosta sitä. Takana on viimevuosilla tapahtunut kaikkea mahollista ja hektistä elämää.. mutta en vaan tajua miksi ajattelen koko ajan mikä ei ole totta ja ei ole tapahtunut mitään hölmöä, monesti olen kysynyt kaikilta jotka ovat olleet mukana selvinpäin juhlimassa että onko käynyt mitään mutta kaikki on sanonut että ei ole mitään hätää ja en ole tehnyt mitään väärää ja luulen että mulla olisi kaikenmaailman taudit vaikkei ole ja olen käynyt monet kerrat verikokeissa että saan mielenrauhan itselleni.. En vaan saa itselleni sitä anteeksi vaikken ole tehnyt mitään ja tätä on jatkunut jo yli vuoden☹️ toivottavasti löytyy kohtalo tovereita

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.09.2017 klo 20:21

Hei, tarkoitatko että sulla menee juhliessa ihan oikeasti filmi poikki (muistikatkoksia), vai että pelkäät että niin on käynyt ilman että huomaat sitä?

Ei sillä, mä olen käynyt verikokeissa tautien varalta, joskus kun pelkäsin että silloinen poikaystäväni pettää minua.

Välillä aikaisemmin kertynyt ahdistus kyllä purkautuu kummissa tilanteissa, ilman että se vanha ahdistava asia olisi erityisen ajankohtainen. Ehkä mieli on oppinut sellaisia pelko-huoli-reagointi-tapoja (sellaisessa tilanteessa jossa ne on oikeasti olleet tarpeen), ja se vieläkin lipsuu helposti sellaisiin huolehtimisuriin, kun on jostakin muusta syystä kuormittava tilanne.

Käyttäjä Miksiminä kirjoittanut 14.09.2017 klo 19:17

Hei! Joo eli muisti pätkii pahasti.. vaikka on varmuus ja olisi varmasti tullut jotain ilmi jos olisin jotain pahaa tehnyt. En vaan käsitä miksi ajattelen sitten myöhemmin juhlimistani että olenko oikeasti tehnyt jotain väärää.. ennen ei ollut näin pahoja tilanteita juhlimisen takia yli vuosi sitten, eikä ikääkään ole kun 25 vuotta. Voiko jokin menneisyydessä laukaista jonkinlaisen traumaattisen olon 😑❓ Sitäkin olen miettiny johtuisiko se sitten kaikki sieltä vai olenko sit muuten vaan sekoamassa ☹️

Käyttäjä Miksiminä kirjoittanut 28.09.2017 klo 07:19

Todella ahdistavaa kun ne ajatukset vaan tulee yhtäkkiä päähän ☹️ pakko on lähteä haukkaa ulos happea kun ei voi olla edes kotonakaan, en vaan käsitä miksi ne sairaalloiset kuvitelmat tulee päähäni. Enkä kehtaa enään tarkistaa kun niin monesti olen kysynyt samaa. Olen käynyt juttelemassa psykalla tästä samasta asiasta ja samantien jouduin aloittamaan masennuslääkkeitä syömään, tuntuu että ne luulee korjaavansa masennuslääkkeillä oloani mutta ei ole vielä mitään vaikutusta vaikka lähemmäs viikkoa popsinut..

Käyttäjä Miksiminä kirjoittanut 28.09.2017 klo 08:28

Ja oon miettinyt että onko siitä terapeutista edes apua jossa juuri käyn. tuntuu että ne vaan kuuntelee ja lopuksi sanovat vaan muutaman sanan ja ei minkäänlaista apua ole kun heti vaan lääkkeitä määräsivät syömään. Pitäisikö yksityisellä sitten päästä käymään ja perehtyisikö paremmin mikä mulla on ☹️ On tämä vaan niin suoraan sanottuna niin p*rs*estä ☹️