Liika kiltteys, omien tarpeiden syrjään siirtäminen, omat kipuilut
Ongelmani on liika kiltteys josta aiheutuu jälkeenpäin syyllisyys, sekä ajatus siitä että miksen vain voinut TAASKAAN pitää puoliani😞
Ja sitten jonkin ajan päästä huomaan väsyneeni suorituksiin ja siihen että omat tarpeeni, omasta psyykkeestä huolehtiminen, omasta terveydestä huolehtiminen on taas kerran jäänyt. Ei, näin ei saisi olla!
Auttavaisena ihmisenä autan ystäviäni ja muita ihmisiä. Mutta miksi se aina menee omien tarpeiden edelle? En voi auttaa muita, jos en pidä huolta itsestäni ja hyvinvoinnistani.
Olen 2 vuotta sitten eronnut, mulla ei ole lapsia. Täytin kesällä 31.
Kaipuu omaan perheeseen on suuri, mutta en voi sitä juuri nyt saavuttaa.
Tunnen joskus ahdistusta siitä, kun katselen kaverien facebook kuvia, joissa he ovat vauvan kanssa. Joskus vauvojen näkeminen on taas ihanaa.
Oman kroppani kanssa on myös haastavaa, mulla on fibromyalgia ja ilmeisesti kroonistunut moniniveltulehdus. Menen keskiviikkona fysiatrille.
Jospa saisin apua tilanteeseeni.
Ehkä suurimmaksi ongelmaksi asettaisin kuitenkin sen kiltteyden.
Muutaman kerran on käyny niin että olen ollut vain se jätesanko, jonne on voinut toisen ihmisen roskat heittää.
Yritin puhua asioista kaverilleni joka oli käymässä, mutta hän aina vain keskeytti, puhui omista murheistaan ja mä vain myötäilin.
Kuka minusta huolehtii ellen minä itte? Ei kukaan, mut miks se on niin vaikeeta😑❓
Onko kohtalotovereita?