Lapsena raiskattu muistaa lopultakin?

Lapsena raiskattu muistaa lopultakin?

Käyttäjä Kevrin aloittanut aikaan 26.11.2015 klo 23:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kevrin kirjoittanut 26.11.2015 klo 23:18

Olen keski-ikäinen nainen. Vartuin ongelmaperheessä ja menin naimisiin luonnehäiriöiseksi osoittautuneen miehen kanssa. Mies on nyt jo kuollut.
Tiedän, että minut raiskattiin lapsuudenkodissani ollessani noin kymmenvuotias. Olen sulkenut syyllisen henkilöllisyyden pois mielestäni. Raiskaustraumaa on hoidettu EMRD-terapiassa, mutta raiskaajan henkilöllisyys ei palautunut sen aikana.
Viime yönä heräsin painajaiseen, jossa lopultakin näin kuka minut sinä yönä raiskasi. Se oli oma isäni. Tämä päivä on mennyt voimakkaiden tuntemusten kanssa. Mieli ei enää pysty salaamaan tapahtuman kaikkia yksityiskohtia kuten vuosikaudet aiemmin.
Pelkään miten selviän tästä. Itkettää, oksettaa, ruumiissa on voimakkaita vastenmielisiä tuntemuksia.
Mikähän olisi avuksi?

Käyttäjä Knights20 kirjoittanut 27.11.2015 klo 10:57

Rauhoitu, hengitä. Soita kriisikeskukseen. Käsittele asia. Puhu siitä vieraille ihmiselle nimettömänä, jos et läheisillesi pysty. Muista, että menneisyys ei voi satuttaa - muistot ovat vain kaikuja pahoista tapahtumista jostain kaukaa.

Hirveästi voimia. ☺️❤️

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 27.11.2015 klo 22:43

Itke, oksenna. Älä jää yksin. Puhu. Puhu jollekin, jolle on helppo puhua, ehkä joku tuntematon henkilö, kuten kriisipuhelin.

Käyttäjä häkkiensärkijä kirjoittanut 28.11.2015 klo 15:53

Heippa

Minun piti sairastua ihosyöpään ja elinaika annettiin 6 kk ja siinä vaiheessa lääkäri mikä totesi kyseli mitä oli elämäni ajan tapahtunut . Sen kysymyksen äärreessä painiskelin lähes koko sairastumis ajan eli 5 vuotta ennenkuin minulle nousi ylös muistilokeroistaan että minut oli 14 v vuotiaana raiskattu ja puhumisen hinta = kuoleman uhka.

Joten vasta 30 vuotta myöhemmin niin vasta silloin raiskauksen kulku nousi ylös ja nyt siitä on 18 vuotta kun minulle on tarkka läpikäynti kaikkineen tajuttomuuden on selviytynyt.

Nyt painiskelen itseeni kanssa että saisin terapia että saisin työstä omaa raiskauttani kun se kummittelee päivittäin omassa elämässä.

Olen kirjoitellut neljä ilta peräkkäin itselleni kirjeen jota en ole koskan puhunut kenellekkään.

Kirjoitellut niin että keho reagoi todella voimakkaasti .

Ei ole helppo mutta helpottaa.

Voimia sinulle