Läheisyyden pelko +vatsavaivat
En osaa kunnolla pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta yritän…
Ongelmana minulla on siis hirveä ahditus ja jännittyneisyys miesten seurassa. Epämukavuuden tunne on toisinaan niin hirveää, että epäilen välillä jo omaa suuntautumistani…
En ole koskaan joutunut hyväksikäytetyksi, eikä esim. isäni ole ollut väkivaltainen, vaikka melko ankara aina onkin ollut noin muuten.
Olinkin oikea isäntyttö murrosikään saakka, minkä jälkeen välit alkoi viilenemään. Koskaan en isän kanssa ole keskustellut syvällisesti mistään, enkä ole saanut isältä lapsuuden jälkeen minkäänlaista läheisyyttä tai kannustustakaan. Perheessämme ei muutenkaan ole koskaan ollut tapana hirveästi halailla ja huomioida toisia, enkä koskaan ole nähnyt vanhempieni vaihtavan edes pientä suukkoa. Voisiko tälläinen jättää jälkiä miehiin suhtautumiseen?
Jouduin myös useasti lapsena isoveljen väkivallan kohteeksi, vaikka varsinaisesti turpaan en koskaan saanut.
Tapailen tällä hetkellä mukavaa ja asiallista miestä, mutta ajatuskin suutelua intiimimmästä saa ahdistuksen päälle. Kuten arvata saattaa, neitsyys on tallella vaikka 20 vuoden ikä lähestyy.
Sänkyyn meneminen pelottaa, koska kroppani näyttää epäsopusuhtaiselta ja myöskin muita vikoja löytyy paljon vaatteiden alta. Lisäksi pelkään että miehen aiemmat kumppanit ovat olleet parempia ja seksikkäämpiä.
Tavallaan pidän läheisyydestä kovastikin, mutta esim. toisen kainalossa makoilu täydessä hiljaisuudessa olisi jotain hirveää, osasyynä tähän varmaan vuosi sitten ilmaantuneet vatsavaivat. Ymmärrättehän, vatsan kurinat ja murinat… Ahdistus pahenee vaan jos on hiljaista, sillä vatsan äänet alkaa hävettää ihan hirvittävästi… Pahinta on ilmavaivat, joskus tuntuu että pierettäisi jatkuvasti, miten sitä silloin toisen luona vietetään rauhassa romanttista ja mukavaa iltaa? Ei mitenkään.
Vatsavaivojen vuoksi olen käynyt pariinkin otteeseen lääkärissä ja tutkimuksia on tehty. Ruokavaliosta olen karsinut kaiken melkein kaiken mahdollisen liha- ja kasvistuotteita lukuunottamatta, mutta ei siitä sen enempää.
Kysyisinkin nyt että pitäisikö tässä nyt sitten suunnata taas lääkärille ja pyytää esim. rauhoittavia? Luulen että nuo vatsavaivat on vain seurausta ahdistuksesta ja stressistä, ja siksipä onkin varmaan turhaa yrittää niitä enää hoitaa.
En tiedä miten enää jaksaisin, miten voin koskaan edetä suhteissa kun ne tapailut tyssäävät aina siihen kun seksi tulisi ajankohtaiseksi tai täytyisi olla vaan toisen lähellä? Lähes kaikki läheisyys muiden kuin perheenjäsenten kanssa on mahdotonta ahdistuksen ja vatsan oireilun vuoksi.
Itsetuntoa pitäisi varmaan myös jotenkin pystyä kohottamaan, muttei ota onnistuakseen kun jatkuvasti saa itseään hävetä juurikin vatsan takia. Oikeastaan itsetunto on aika nollissa nykyään, kukapa sitä jatkuvaa häpeää ja nolostumisen tunnetta jaksaa päivästä toiseen…
Anteeksi sekava ja PITKÄ teksti, mutta toivoisin edes jotain vertaistukea ja neuvoja täältä saavani…