Hei dezing.
Olen myös kärsinyt ja kärsin yhä läheisriippuvuudesta, joskin omani on ehkä hiukan alkanut hellittämään. En tiedä auttaako sanomiseni, sillä tiedän mitä on olla suhteessa, tuntien tuolla tavalla. Se toinen, ja mahdollinen pettäminen ja hylkääminen tuntuvat olevan ainoita asioita, mitä mielessä liikkuu.
Jotain neuvoja, voisin silti yrittää antaa, jotka olen tosin vasta eron ja terapian jälkeen oppinut. Ensinnäkin, voisi olla hyvä tiedostaa se, että voit huonosti, on hyvin vähän tekemistä nykyisen suhteesi ja miehesi kanssa (käsitin, että varsinaista syytä epäilykseen ei ole). Vaikea sanoa suoria syitä mistä läheisriippuvuus johtuu, mutta mitä todennäköisemmin, se on aina jotain menneisyyteen ja lapsuuteen liittyvää, minkä nykyiset tilanteet vain tuovat pintaan. Ja niin kauan kuin luulet, että olosi johtuvat nykyisestä suhteestasi ja luulet että voisit korjata jotain, olosi tulee olemaan sietämätön. Ei ole mitään mitä sinä voisit tehdä 'paremmin'. Se jättääkö poikaystäväsi sinut vai ei, rakastaako hän sinua vai ei, on jotain mihin et voi vaikuttaa millään tavalla. Voit vain olla oma itsesi ja toivoa parasta. Ja vaikka pystyisitkin näyttelemään ihannetyttöystävää, niin ettei hän jättäisi sinua, kärsisit siitä vain itse.
En halua tällä mitenkään latistaa. Haluaisin vain, että näet miten kipeät tunteesi ovat mukanasi, teki miehesi mitä hyvänsä. Että ne tunteet tulevat sisältäsi. Ehkä siten saisit myös terapiasta enemmän apua. Jaksamisia.