Vaihdetaanko lääkkeitä juuri pahan olon vähentämiseksi? Jos on tosi pahaat oireet, niin pakkohan lääkettä on vaihtaa pian. Normaalitapauksessahan kyllä vie aikansa, ennenkuin alkuhankaluudet ovat ohi. Täällä toisia harmittaa se, että lääkkeet aiheuttavat pahoja juttuja ja toisia se, että niitä yritetään korjata vaihtamalla lääkettä.
Suun kuivumiseen saa apteekista hyvänmakuisia tabletteja, esim. Salivin. Lienee pieni haitta verrattuna psyykkisiin kärsimyksiin, joita lääkkeillä hoidetaan. Hyvin monet lääkkeet kuivavat suuta. Tämä on paha asia hampaille.
Kramppeihin auttaa magnesium (saa apteekista) ja mm. suola (pari merisuolakidettä kielen alle)
Lausuntoon on pakko merkitä tuo lääkkeen lopettaminen omin päin, sillä lääkäri ei vastaa seurauksista, jos potilas päättää itse hoidostaan. Ei suinkaan tuo maininita mitenkään rikolliseksi leimaa?
Lääkeannoksen pienentäminen voi olla vaihtoehto lopettamiselle - ei kuitenkaan omin päin, vaan läläkärin kanssa neuvotellen. Lääkkeet vaikuttavat eri ihimisillä hyvin erilaisilla annoksilla, mitä lääkärit eivät välttämättä ota huomioon lääkettä määrätessään, vaikka pitäisi. Itse en useinkaan kestä "normaaliannoksia", vaan esim. eräästäkin lääkkeestä 1/4 "normaaliannoksesta" on minulle jo huimasti liikaa.
Yhteisvaikutukset muitten lääkkeitten kanssa myös vaikuttavat siihen, mitä lääkkeitä voi käyttää ja kuinka paljon.
Ja aina ongelmat eivät johdu lääkkeestä, vaikka sitä käytetään. Olen kokenut masennuslääkkeen toisaalta parantavan mielialaa radikaalisti, mutta toisinaan sitä on tullut oltua helvetin syvyyksissä lääkkeestä huolimatta.