Kykenemätön puhumaan
En pysty puhumaan asioistani, en kenellekään. Olen yksinäinen, mutten yksin. Minulla on vanhemmat ja yksi läheinen ystävä jolle voisin puhua, mutta en kykene. Miksi?
Lapsuuteni ja nuoruuteni vuoksi. Minulla OLI joskus paras ystävä lapsuudessa. Tämä ystävä manipuloi minua jatkuvasti ja oli todella voimakkaasti omistushaluinen. Samainen ystävä katsoi vieressä NAURAEN kun minua lähes käytettiin nuorena(15-vuotiaana) hyväksi, kun olin juovuksissa. Tiemme erkanivat luojankiitos ylä-asteen jälkeen, mutta siihen asti vuodet olivat todella piinalliset.
Tämän lisäksi veljeni teki itsemurhan 17-vuotiaana, minun ollessa 10-vuotias. Sen seurauksena äitini masentui. Äitini ”piilotti”/hamstrasi kaikki muistot veljestäni itselleen. En saanut kuunnella mitään musiikkia, jota veljelläni oli tapana kuunnella, koska se sai hänet itkemään. Hän ei halunnut itkeä lastensa nähden. Eikä hän myöskään koskaan kysynyt miten minä jaksan, rypesi vain omassa pahassa olossaan. Veljestäni ei koskaan puhuttu perheen keskuudessa. En halunnut puhua. Se sattui äitiini liikaa. En halunnut nähdä äitini itkevän. Minun täytyi olla vahva, jottei äitiin satu. Isä ei koskaan puhu tunteistaan muutenkaan. En saanut tukea omaan olooni mistään. Joten turvauduin syömiseen. Sain syömishäiriön, jota ei ole diagnosoitu, mutta ahmimiseni on sitä luokkaa, että tiedän kyseessä olevan häiriö. Syön tukahduttaakseni tunteeni. En juurikaan käy missään, en viihdy sosiaalisissa tilanteissa, koska joku saattaa kysyä jotakin henkilökohtaista. En kykene vastamaan, ahdistun ja vetäydyn kuoreeni. En jaa mielipiteitäni, en halua konflikteja. Mielistelen vain muita. En osaa käyttää tunteitani. En tiedä miten pitää ragoida. En hallitse itseäni. En luota ihmisiin, sen takia olen yksin. En halua parisuhdetta, koska en kykene sitoutumaan. En pysty kertomaan asioistani, en pysty jakamaan elämääni. Syyllistän tilanteestani mielessäni vanhempiani. Vanhempia, jotka eivät kyenneet tarjoamaan minulle avointa ympäristöä, vanhempia jotka eivät opettaneet, että on sallittua näyttää tunteensa. Tunnen vihaa siitä, etten saanut muistella veljeäni, en koskaan ehtinyt surra. Sivuutin kipeät asiat ahtaamalla ruokaa ja herkkuja sisääni. Miten voin vihata äitiäni? Tulen kyllä toimeen hyvinkin äitini kanssa ja olemme paljon tekemisissä, mutta salaa alitajunnassani tunnen suurta katkeruutta, äidin voivotellessa vain omaa kurjuuttaan sivuuttaen muiden ongelmat.