Kuvitteellisen ongelmainen nuoruus
Olen nuori aikuinen nainen, 20v. Olen joutunut muuttamaan takaisin vanhemmilleni kesäkuussa, raha-asioiden takia. Kotioloni ovat masentavat, vaikkei niiden välttämättä pitäisi olla. Vanhempani ovat pitkäaikais työttömiä, olleet koko ikäni ajan. Taloutemme on siis ollut vaakalaudalla koko elämäni ajan. Niinkuin minunkin talouteni, kun asuin omillani. Pelkään, että vanhempani ovat syrjäytyneitä. Pelkään, että itsekin syrjäydyn. Pääsin ylioppilaaksi keväällä, eikä minulla nyt ole mitään. Olin kesällä töissä, keräsin rahaa reissuun, kun ei palkka olisi vuokraankaan riittänyt. Reissun jälkeen rahat olivat loppu.
En vain saa itseinhoa kuriin, inhoan sitä mitä olen ollut, sitä mitä olen nyt ja sitä mitä tulen olemaan. En pidä itsestäni, enkä usko muiden pitävän minusta, tuntuu mahdottomalta, että minusta voisi pitää… Minulla on silti ihana miesystävä. Vihani itseäni kohtaan, saa minut silti välillä epävarmaksi. Rakastamme toisiamme, ja hän onkin yksi ainoista, joka tällä hetkellä saa minut tuntemaan iloa. Minulla on paljon ystäviä, mutta välttelen heidan tapaamistaan. Pelkään, ettei minulla ole mitään sanottavaa, pelkään, etten osaa antaa heille mitään. Pelkään, että minusta ei pidetä. Pelkään, etteivät he enää halua tavata minua. Tuntuu, ettei kukaan (Paitsi kaksi parasta ystävääni), oikeasti välitä minusta tippaakaan.
Ennen olin melkein ylisosiaalinen, halusin jatkuvasti tavata ihmisiä. Halusin tavata uusia tuttavuuksia sekä jo ennestään tuttavia ja ystävia. Nyt olen eristäytynyt entistä enemmän, ja jännitän tuttujen näkemistä selvin päin, sekä ylipäätään.
Tällä hetkellä ahdistaa, en ole tänään päässyt kotoani, olen vain itkenyt. Minun piti viedä sossuun toimeentulohakemus, mutten saanut sitä aikaiseksi. En tiedä miksi. Olen vain itkenyt, pelkään että sekoan oman pääni sisässä… Halusin soittaa Nuorisopoliklinikan puhelimeen, kun ystäväni suositteli sitä, mutten uskalla… Olen miettinyt hakea apua jo kauan, mutten ole uskaltanut. Olen ajatellut, että on muita, jotka tarvitsevat sitä enemmän. Olen myös pelännyt, että minut hylätään… Kävin koulupsykologilla muutama vuosi sitten, hän ei neuvonut minua missään, kysyi vain tyhmiä ja nyökkäsi, sitten valehtelin että kaikki oli kunnossa, koska en tuntenut hänen ymmärtävän ahdinkoani. Hain aikaa uudestaan koulupsykologilta puoli vuotta myöhemmin, silloin henkilö oli eri. Hän vain tarttui siihen seikkaan, että olin kokeillut kannabista (mitä noihin aikoihin poltin melko aktiivisesti), ja totesi että kaikki oli hyvin. En saanut tarvitsemaani apua..
Suru on jossain määrin aina vaivannut, muttei tällä tavalla, nyt se dominoi kaikkea, ennen vain ajoittain.
Nyt tuntuu, että ulospääsy olooni on kaukana tunnelin päässä, eikä valoa edes näy…. En osaaa auttaa itseäni, en ole koskaan osannut.. Eikä kukaan muukaan auta. Mikä neuvoksi? En jaksa jatkaa… Olen kiitollinen jos joku jaksaa lukea lyhyen tarinani.
Terveisin, surullinen tyttö