Kuolin tämän vuoden alussa...
… Tai ainakin menetin syyni elää.
Tammikuun alussa menetin koirani. 😭
Koirani joka oli aika kirjaimellisesti mun syy elää viimeiset 12 vuotta.
Olisin varmaan siis kuollut jo 12v sitten tai jossain vaiheessa tässä välillä jos en olisi löytänyt koiraani silloin ja vielä niin mukavalta kasvattajalta joka antoi maksaa pennun erissä.
Ennen pentua masennus oli pahentunut entisestään. Olin eronnut ensimmäisestä poikakaverista ja ekaa kertaa muutin asumaan yksin ihka omaan asuntoon. Tiesin heti etten kauaa selviä jos en löydä syytä nousta ylös joka päivä ja mennä ulos. Eli koira.
Mutta 2017 joulun alla koirani sairastui. Ja parissa viikossa kuihtui pois niin että oli pakko varata muutaman tunnin varoituksella eläinlääkäristä eutanasia.
Tuon päivän jälkeen olen ollut enimmäkseen vain turta. En tiedä iskikö heti samana iltana jo jokin suojelumekanismi päälle vai miksi tunsin vain lipuvani päivistä ohi muistamatta koiraani ollenkaan. 90% päivästä oli aina ihan OK olo kait 😑❓ Mutta aina välillä jos luuli edes millisekunnin kuulevan tai näkevän koiran pedissään, tai kotiin tullessa avasin oven eikä koira ollutkaan vastassa…romahdin.
Epätoivo, yksinäisyys ja syyllisyys.
Itken koiraani, ja itkin sitä etten ole itkenyt ja surrut aiemmin ja tarpeeksi. Kun olen aikani itkenyt olen taas turta ja ilmeetön, joskus päiviä. Ajattelematta koiraani, pahaa oloani, yksinäisyyttäni. Kunnes taas romahdan jostain ihan pienestä asiasta ja kaikki asiat ja tunteet taas tulvii mieleen ja joskus jopa oksennan paniikkikohtauksesta kun itken niin paljon.
En uskalla ajatella tai tuntea.
Tätä on kestänyt jo 2,5 kk , eikä ainakaan tunnu paranevan, päin vastoin. Noi romahtamiset tuntuu olevan isompia joka kerta.
En osaa elää vain itselleni. Olen aina tarvinnut jonkun, tai jonkin, mistä pitää huolta. Sanoin jo pari vuotta sitten kun koirani alkoi vanheta, ”En tiedä mitä teen sitten kun se kuolee.” Sanoin tuon silloin äidilleni ja psyk.polin hoitotiimilleni.
Mutta nyt kun tämä viimein tapahtui niin tuntuu ettei mun psyk.tiimi edes muista koko asiaa vaikka se on ollut mun isoin pelko jo vuosia. Edelleen isoin asia heille olisi jatkaa mun takaisin työelämään puskemista. .😑❓😑❓
Tarvitsen uuden syyn elää ja liikkua. Mutta vikojen eläinlääkärilaskujen takia mulla ei taas ole mitään säästössä (velkaa kyllä) niin ei mitään mahdollisuutta ottaa toista koiraakaan. Vaikka ruokarahat aina löytyy mutta ei ilmaisia koiria, valitettavasti. En vain ikinä ole ymmärtänyt miksei sosiaalivirastot voi myöntää mitään apua lemmikeille, kun se kuitenkin on aina ollut isoin henkinen tuki ja lääke mun hyvinvointiin. Lääkkeet ja terapia ei auta.
En jaksa elää yksin.